۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۱۴
کد خبر: 82072207
T T
۰ نفر

روسف از برزیلی ها خواست علیه «كودتا» بسیج شوند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۱۴
کد خبر: 82072207
روسف از برزیلی ها خواست علیه «كودتا» بسیج شوند

تهران - ایرنا - «دیلما روسف»رئیس جمهوری برزیل در واكنش به تصمیم سنای این كشور برای تعلیق و محاكمه وی از شهروندان برزیلی خواست علیه آنچه كه «كودتا» برای كنار گذاشتن وی از قدرت توصیف كرد، بسیج شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسف طی سخنانی دركاخ ریاست جمهوری در نخستین واكنش به تصمیم تعلیق شش ماهه اش گفت: من از همه برزیلی ها صرف نظر از هر حزبی كه حمایت می كنند، می خواهم همچنان به همبستگی، وحدت و زندگی مسالمت آمیز ادامه دهند.
وی در اظهاراتی كه ظاهرا آخرین سخنرانی وی بود، گفت: آنچه در خطر است احترام به صندوق های رای، اراده مطلق برزیلی ها وقانون اساسی است.
نمایندگان مجلس سنای برزیل امروز( پنجشنبه ) پس از دو روز بحث و گفت و گو با 55 رای مثبت در برابر 22 رای منفی به تعلیق و محاكمه روسف از سمت ریاست جمهوری این كشور رای دادند.
موافقت سناتورهای برزیل به تعلیق روسف و محاكمه وی به خاطر نقض قوانین بودجه، به حكومت 13ساله حزب چپ گرای كارگر در بزرگترین كشور آمریكای لاتین پایان داد.
احتمالا «میشل تمر» معاون روسف در مدت 180 روزه باقی مانده تا محاكمه روسف قدرت را در برزیل در دست خواهد گرفت.
مخالفان دولت دیلما روسف، وی را به فساد مالی ازجمله پنهان كاری در مورد كسری بودجه در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2014متهم می كنند.
روسف همچنین در موارد دیگری از رسوایی مالی دخالت داشته كه از جمله این اتهامات، تامین هزینه های كارزار انتخاباتی وی از سوی شركت نفتی «پترو براس» در سال های 2010 و 2014 میلادی است.
اروپام**9158*1590
۰ نفر