۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82072762
T T
۰ نفر

مدیر یك انتشاراتی: كتابخوانی باید جزو یك واحد درسی باشد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82072762
مدیر یك انتشاراتی: كتابخوانی باید جزو یك واحد درسی باشد

تهران- ایرنا- مدیر یك انتشاراتی گفت: مدارس آموزش و پرورش باید یك زنگ به نام خواندن داشته باشند و كتابخوانی جزو یك واحد درسی قرار گیرد.

حسین مافی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ما باید در آموزش و پرورش زنگی به نام خواندن داشته باشیم. در زنگ كتاب باید كارشناسان و مروجان كتاب و كتابخوانی با بچه ها كار كنند.
وی ادامه داد: كتاب‌ هایی كه می‌ تواند مستقیماً به پرورش ذهنی، روحی، و خلاقیت دانش ‌آموزان بینجامد و عشق به مطالعه را در آن ‌ها برانگیزاند.
مدیر انتشارات سایه گستر افزود: اگر اولین كتاب هایی كه بچه ها می خوانند، جذاب و پر كشش باشد، آنها را به كتابخوانی علاقه مند می كند. این خیلی مهم است كه حتما باید مروج، متخصص باشد و ترویج باید از آموزش و پرورش شروع شود تا به فرهنگ تبدیل شود. به این ترتیب، این فرهنگ نهادینه می شود.
وی گفت: نیاز به مطالعه را اول خانواده در كودك به وجود می آورد، سپس مدرسه و بعد رسانه، اگر این ها دست به دست هم ندهند و به طور سازمان یافته عمل نكنند و نتوانند كتابخوانی را تبدیل به یك نیاز عمومی و ملی كنند، من و شما به تنهایی نمی توانیم با چهار تا مروج، مخاطب فراگیر برای كتاب پیدا كنیم.
مافی افزود: آموزش و پرورش خیلی می تواند نقش داشته باشد و لازم است این زنگ مطالعه و زنگ كتاب را رسمیت بدهند.
وی اضافه كرد: در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در دو حوزه عمومی و كودك و نوجوان، با 700 عنوان كتاب شركت كرده ایم.
مافی گفت: نمایشگاه امسال بسیار خوب و پربار بود و وجود كودكان و نوجوانان در غرفه ها بسیار پرشور و گسترده بود كه این نشان دهنده موفقیت سال اول نمایشگاه در شهر آفتاب است.
وی ادامه داد: كتاب های عروسكی، بسته های آموزشی، كتاب آموزشی حیوانات و صد حقیقت برگزیده آموزش و پرورش جزو كتاب های پر فروش بود.
انتشارات سایه گستر با مجموعه كتاب های توت فرنگی با 700 عنوان كتاب در بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران حضور داشت.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برپا است.
فراهنگ**9338**1027
۰ نفر