۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۹
کد خبر: 82072796
T T
۰ نفر
غرفه كودكان كار در نمایشگاه كتاب

تهران-ایرنا- جمعیت دفاع از كودكان كار و خیابان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران حضور فعال دارد.

به گزارش عصر جمعه ایرنا از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، جمعیت دفاع از كودكان كار و خیابان كه سازمانی غیردولتی است با شعار لغو كار كودك همین امروز ممكن است در نمایشگاه كتاب تهران حضور یافت.
هدف از تأسیس جمعیت دفاع از كودكان كار، تلاش جهت محو كامل كار، بهره‌كشی و هرگونه سوء استفاده از كودكان و احقاق حقوق و شرایط زندگی انسانی و برابر برای تمامی كودكان جهان است.
این سازمان متشكل از كسانی‌ است كه از سال‌ها پیش در زمینه حقوق كودكان تحقیق و فعالیت‌هایی داشته‌اند.
در نمایشگاه كتاب تهران مجموع آرزوها و ترس كودكان از كار در یك كتاب جمع آوری شده است. همچنین بسته‌هایی شامل نقاشی كودكان كارو لیوان‌هایی كه نقاشی‌های این كودكان بر روی آن چاپ شده است به نفع كودكان كار به فروش می‌رسد.
غرفه‌ی كودكان كار در سالن B ناشران عمومی قرار دارد.

** دیدار استادان دانشگاه های عربی با رئیس نمایشگاه كتاب تهران
جمعی از استادان دانشگاه های كشورهای عربی و نمایندگان جامعه دانشگاهی عربی با سیدعباس صالحی رییس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران دیدار و گفت‌وگو كردند.
در این دیدار كه با حضور 12 استاد برجسته دانشگاه‌های عربی همراه بود، رایزنی‌هایی برای ایجاد شكل‌گیری شبكه نخبگان ایرانی و عربی برای پیگیری و انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی در دو كشور انجام شد.
همچنین با توجه به بعد بین‌المللی نمایشگاه كتاب تهران، زمینه گفت‌وگوهای فرهنگی بین دو كشور در حاشیه نمایشگاه و در سال‌های آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این دیدار صالحی با علی عبدالله محمد آل محمود از كشور قطر، محمد ابوعامی از بلغارستان، عده فلاحی از الجزایر، احمد عبدالجبار، فلاح حسن عبدالحسین و محسن عود محسن از عراق، فروزی علوی و فوزی محفوظ از تونس، طالب بن اسالمی از عمان، حماش حسین از الجزایر و صالح محسن و كامل حبیب از لبنان دیدار و گفت‌گو كرد.

** توجه رسانه ها و بازدیدكنندگان به بخش مرمت آثار در غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملی نمایشگاه كتاب
طی برگزاری نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، بخش مرمت آثار در غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملی مورد توجه رسانه‌ها و بازدیدكنندگان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، امسال در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، بخش مرمت آثار، حضوری فعال دارد و در حضور بازدیدكنندگان اقدام به مرمت اسناد و كتب خطی می‌كند.
همچنین طی روزهای اخیر رسانه‌های مختلفی اقدام به تهیه گزارش از بخش مرمت اسناد و كتب خطی غرفه سازمان اسناد و كتابخانه ملی كرده‌اند.
مرمت كاران اسناد ایران به عنوان یكی از مراجع اصلی مرمت آثار در منطقه شناخته می‌شوند و طی سال‌های اخیر، كارشناسان بسیاری از كشورهای منطقه برای آموزش مرمت مكتوبات كهن در سازمان اسناد و كتابخانه ملی آموزش دیده‌اند.
همچنین تاكنون آثار بسیاری از كشورهای منطقه، توسط كارشناسان این سازمان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برپا ‌شده است. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
فراهنگ**1085**1027