۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱
کد خبر: 82076804
T T
۰ نفر
قول معاون وزیر صنعت برای احیای كارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

زاهدان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و صنایع ایران گفت: برای احیای كارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر به مردم و كارگران این واحد نساجی قول شرف می دهم.

منصور معظمی روز دوشنبه درحاشیه بازدید از كارخانجات فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این كارخانه با استفاده از تكنولوژی های نوین احیا می شود و به گونه ای عمل خواهد كرد تا محصولات آن به خارج از كشور صادر شود.
وی ادامه داد: راه اندازی این كارخانه سبب ایجاد اشتغال برای جوانان و رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.
رئیس سازمان گسترش و صنایع ایران افزود: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به منظور رونق كارخانه بافت بلوچ ایرانشهر وجود ندارد و تلاش می شود تا این واحد نساجی دوباره احیا شود.
معظمی بیان كرد: خروج بافت بلوچ از لیست واگذاری به بخش خصوصی بنا بر دستور رهبری و نیز حمایت دولت از این كارخانه نشان دهنده توجه مسئولان نظام به مردم سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر است.
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت و توانمندیهای بالا و موقعیت ژئواستراتژیك خاصی دارد و هرگونه سرمایه گذاری در این استان به امنیت ملی كشور كمك می كند.
وی گفت: با توجه به ظرفیتهای فراوانی كه شهرستان ایرانشهر در بخش های مختلف از جمله صنایع، معادن و كشاورزی دارد تلاش می شود تا با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات، مشكل اشتغال كه یكی از مهمترین دغدغه های مردم منطقه است برطرف شود.
وی تصریح كرد: سیستان و بلوچستان با داشتن معادن غنی یكی از قطب های صنعتی و معدنی منطقه محسوب می شود.
وی همچنین از واحدهای مختلف كارخانجات فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر دیدن كرد.
كارخانجات فراگیر بافت بلوچ ایرانشهر در سال 1355 به عنوان یكی از اهرم های اقتصادی و صنعتی منطقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شد و در زمان رونق حدود 2 هزار و 400 نفر در آن مشغول به كار بودند.
كارخانجات فراگیر بافت بلوچ كه زمانی در ردیف بزرگترین كارخانه های پارچه بافی كشور قرار داشت، رونق خاصی به ایرانشهر بخشیده بود اما رفته رفته در حال تبدیل شدن به مخروبه بود كه با وارد شدن بخش دولتی امید آن می رود این كارخانه مجددا رونق گذشته را بازیابد.
شهرستان ایرانشهر از توانمندی زیادی در بخش كشاورزی و صنعتی برخوردار است و به سبب قرار گرفتن در مسیر شاهراه ترانزیتی چابهار- زاهدان- میلك و چابهار - كرمان دارای جایگاه ویژه ای است.
ایرانشهر در 340 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده
كه دارای جوانترین جمعیت كشور است.
7314/8006 /8005 /6081