۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82077769
T T
۰ نفر
جوانگرایی در انتصاب ها در دستور كار وزارت كشور است

ساری - ایرنا - مدیركل سیاسی وزارت كشور گفت : از این پس جوانگرایی در انتصاب ها در دستور كار وزارت كشور قرار دارد.

محمدامین رضازاده روز سه شنبه در اولین مرحله از گردهمایی آموزشی و تخصصی فرمانداران و مدیران كل سیاسی استانداری های كشور در ساری افزود : اكنون میانگین سن استانداران در كشور 58 سال و فرمانداران نیز حدود 48 سال است و به همین دلیل در انتصاب های جدید باید جوانگرایی در دستور كار قرار گیرد.
وی گفت : وزارت كشور جوانگرایی در انتصاب ها را ابتدا از بخشداران و فرمانداران شروع می كند و پس از آن نیز معاونان استاندار و استانداران در این رویكرد مورد توجه قرار خواهند گرفت.
رضازاده در عین حال بهره گیری از تجربه افراد مسن را مهم و ارزنده توصیف كرد و یكی از دلایل موفقیت دولت تدبیر و امید را بهره گیری از افراد كاركشته ولی دارای سن و سال بالا دانست.
وی میانگین سن كابینه دولت تدبیر و امید را 61 سال اعلام كرد و افزود : دولت تدبیر و امید دركابینه از مدیران با تجربه استفاده كرد و توانست موفقیت های خوبی نیز در این مدت به دست آورد.
مدیركل سیاسی وزارت كشور گفت كه از این پس باید جوانگرایی در دستور كار دولت قرار گیرد و این كار در وزارت كشور پیگیری می شود.
** بومی بودن 72 درصد از فرمانداران
رضازاده همچنین از بومی گرایی به عنوان یك شاخصه دیگر در كسب موفقیت یاد كرد و علت آن را آشنایی افراد بومی با جزئیات فرهنگی و اجتماعی ، شناخت خوب مسایل و مشكلات و ارائه راهكارهای مناسب با توجه به شناخت همه جانبه دانست .
وی گفت كه در حال حاضر 72 درصد از فرمانداران كشور از بین نیروهای بومی هر شهرستان انتخاب شدند و 28 درصد دیگر نیروهای غیربومی هستند.
مدیركل سیاسی وزارت كشور به كارگیری نیروهای این وزارتخانه در مناصب مختلف از جمله فرمانداری را از دیگر رویكردهای این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود : هم اكنون 70 درصد از فرمانداران كشور نیروی استخدامی وزارت كشور و بقیه نیز از نیروهای خارج از اتن وزارتخانه هستند.
وی افزود : این در حالی است كه در دولت گذشته حدود 70 درصد از فرمانداران ما در شهرستان ها از نیروهای خارج از وزارت كشور بودند.
** رویكرد اعتدالی در دستور كار فرمانداران
مدیركل سیاسی وزیر كشور یكی از مولفه های مهم در انتخابات فرمانداران در دولت یازدهم را اعتدالگرایی دانست و گفت كه این ویژگی فرمانداران دولت یازدهم سبب موفقیت مجموعه دولت در بسیاری از زمینه ها از جمله ایجاد هم افزایی با بقیه دستگاهها بوده است.
وی یكی از دلایل برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بدون كمترین تنش را هم در رفتار اعتدالی مجموعه دولت از جمله فرمانداران دانست و افزود : این انتخابات از افتخارات دولت تدبیر و امید و وزارت كشور است برای این كه با كمترین تنش سیاسی برگزار و به صورت شفاف نیز از سوی وزارت كشور اطلاع رسانی شد.
وی ادامه داد : آنچه می تواند برای دولت یازدهم مهم باشد این است كه فرمانداران ما باید رویكرد اعتدالی را در دستور كار خود قرار دهند و اعتماد مردم به دولت نیز به دلیل رویكرد اعتدالی است.
مدیركل سیاسی وزارت كشور گفت : دولت با رویكرد اعتدالی موفق شده است تا التهاب كاذب سیاسی را كنترل كند و در انتخابات كه می توانست سبب بیشترین التهاب كاذب سیاسی در كشور شود ، وزارت كشور توانست آن را با رویكرد اعتدالی كنترل كند.
** میدان دادن به گروههای سیاسی و تشكل های مردمی
مدیركل سیاسی وزارت كشور همچنین بر ضرورت میدان دادن به گروههای سیاسی و تشكل های مردمی برای تبیین دستاوردهای دولت و همكاری در حل مشكلات مملكت تاكید كرد و گفت : گروههای سیاسی و تشكل های مرمی بخصوص حامیان دولت باید میدان بیشتری برای انعكاس دستاوردهای دولت تدبیر و امید به مردم داشته باشند.
وی افزود : به نظر می رسد كاركردهای خوب دولت از سوی فرمانداری ها در اختیار مردم قرار داده نمی شود و گروههای سیاسی و تشكل هایی كه منتقد دولت هستند، میدان داری می كنند.
او ادامه داد : این در حالیست كه باید به گروههای سیاسی و تشكل های مردمی حامی دولت تدبیر و امید هم به اندازه گروههای منتقد دولت میدان برای فعالیت داده شود.
رضازاده پیشنهاد داد تا در 24 خرداد سال جاری سالگرد انتخاب دكتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری منتخب ، فرمانداران دستاوردهای دولت را برای مردم تبیین كنند .
همایش آموزشی و تخصصی فرماندران و مدیران كل سیاسی وزارت كشور قرار است در دو مرحله در استان مازندران برگزار شود.
مرحله اول این همایش صبح امروز با حضور فرمانداران 20 استان كشور در سالن مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشكی مازندران در ساری شروع شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
مرحله دوم آن هم از شنبه هفته آینده با حضور فرمانداران و مدیران كل سیاسی بقیه استان های كشور پیگیری می شود.
6982/1654