۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82079396
T T
۰ نفر

ابتكار: خلع سلاح هسته ای تمامی كشورها ضروری است

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82079396
ابتكار: خلع سلاح هسته ای تمامی كشورها ضروری است

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خبرگزاری رسمی كره جنوبی «یونهاپ» گفت: ایران بر این باور است كه خلع سلاح هسته ای تمامی كشورها ضروری است.

خبرگزاری یونهاپ «كره جنوبی» روز چهارشنبه با انتشار این مصاحبه، نوشت: این آخرین اظهارنظر یك مقام ایرانی درباره خلع سلاح هسته ای پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه این كشور است.
معصومه ابتكار در پاسخ به سئوالی در مورد برنامه هسته ای كره شمالی، افزود: اعتقاد ما بر این است كه نه تنها خاورمیانه بلكه تمامی جهان باید عاری از سلاح هسته ای شود و به طور عادلانه و منصفانه در این مورد رفتار شود و از استانداردهای دوگانه پرهیز كنند.
خبرگزاری یونهاپ نوشت: به دنبال توافق ایران با گروه 1+5 و لغو تحریم های این كشور، تهران همواره به عنوان الگویی برای «پیونگ یانگ » مطرح است.
كره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشكی ، تحت تحریم های شدید بین المللی قرار گرفته و حاضر به مذاكره در این زمینه نیست.
ابتكار با اشاره به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران گفت: درست است كه تحریم ها به اقتصاد ایران ضربه زد اما ما با بهره گیری و مدیریت اقتصاد انعطاف پذیر توانستیم جان سالم به در بریم اما محیط زیست در طول تحریم ها تحت فشار بود.
وی خاطر نشان كرد: با اعمال تحریم ها، دسترسی ایران به فن آوری های مورد نیاز برای جلوگیری از آلودگی هوا و ارتقاء استانداردهای پالایشگاه ها محدود شد.
ابتكار در ادامه یادآور شد: تحریم ها نه تنها بر محیط زیست ایران بلكه بر محیط زیست جهانی نیز تاثیر منفی برجاگذاشت و با این گفته خود به كاهش تحریم ها علیه كره شمالی و اینكه ایران نمونه روشن و واضحی در این زمینه است، اشاره كرد.
خبرگزاری یونهاپ در ادامه نوشت: سفر معاون رئیس جمهوری ایران به كره جنوبی اولین سفر مقام رسمی ایران پس از دیدار رئیس جمهوری كره از تهران است.
ابتكار همچنین اظهار كرد: سفر «پارك گئون هی» به ایران نقطه عطفی در روابط دو كشور بود و در این سفر، دو طرف به دنبال همكاری های تجاری و سرمایه گذاری در محیط زیست، فرهنگ و گردشگری بودند.
وی با توجه به علاقه شركت های كره جنوبی برای حضور در بازار در حال ظهور ایران گفت: یكی از اولویت های دولت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از اثرات منفی طرح های صنعتی بر آب ؛ هوا و زمین است.
ابتكار در جریان سفر سه روزه خود به « سئول » ، ضمن دیدار با رئیس جمهوری كره جنوبی، چندین یادداشت تفاهم در زمینه محیط زیست امضا كرد.
آساق**3077 **1488 **1392