انگلیس 2 درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف هزینه های دفاعی می كند

لندن - ایرنا - ملكه الیزابت دوم روز چهارشنبه در جریان مراسم نمادین سالانه در مجلس اعیان، ضمن اعلام رئوس برنامه های دولت محافظه كار دیوید كامرون گفت انگلیس ضمن مبارزه با فساد مالی و به روز رسانی سامانه دفاع هسته ایش، 2 درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف هزینه های دفاعی خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، ملكه الیزابت دوم در سخنانش به لوایح پیشنهادی دولت كامرون از جمله اصلاح ساختار زندان ها، افزایش مالیات بر شكر، افزایش پهنای باند اینترنت پرسرعت و گسترش مدارس آكادمی اشاره كرد.
وی با اشاره به كنفرانس ضد فساد كه هفته گذشته در لندن برگزار شد تصریح كرد كه دولت كامرون بایستی قوانینی را برای مقابله با فساد، فرار مالیاتی و پولشویی به اجرا بگذارد.
در جریان نشست ضد فساد كه با حضور رهبران و مقامات ارشد 40 كشور جهان و شركت های بزرگ تجاری برگزار شد، شركت كنندگان بر لزوم ترسیم نقشه راه برای مقابله با فساد مالی و گریزگاه های مالیاتی كه بستر ساز خشونت های سازمان یافته، تروریسم و افراط گرایی است، تاكید كردند.
انگلیس به همراه پنج كشور دیگر طرحی را پذیرفتند كه بر اساس آن بایستی صاحبان واقعی‌ شركت های خارجی كه در كشورشان فعالیت دارند را با ثبت عمومی، آشكار سازند.
ملكه انگلیس همچنین در زمینه ارائه خدمات ملی درمانی (ان اچ اس)، بدون اشاره به انتقاد پزشكان این كشور در خصوص قرارداد كاری شان با دولت، خواستار اجرایی شدن طرح هفت روزه خدمات درمانی عمومی شد.
بر اساس قراردادهای جدید كاری كه قرار است تابستان سال جاری به اجرا گذاشته شود، پزشكان علاوه بر اینكه باید روزهای تعطیل آخر هفته را كار كنند، حقوقی معادل روزهای عادی دریافت خواهند كرد.
ملكه انگلیس همچنین خواستار اصلاح سیستم زندان ها و قوانین قضایی شد و گفت كه دولت كامرون بایستی قوانینی را به اجرا بگذارد كه در آن زمینه آموزش زندانیان فراهم و با افراط گرایی و تمام اشكال آن مقابله شود.
وی در زمینه دفاعی گفت كه دولت انگلیس متعهد خواهد بود كه دو درصد تولید ناخالص داخلی كشور را صرف هزینه های دفاعی كند.
الیزابت دوم افزود كه دولت بایستی آینده سامانه دفاع هسته ای انگلیس را مد نظر قرار دهد.
به روز رسانی سامانه دفاع هسته ای انگلیس در حال حاضر به دلیل پرهزینه بودن، یكی از پرچالش ترین موضوعات سیاسی در انگلیس است.
در حالی كه حزب محافظه كار خواهان به روز رسانی سامانه هسته ای این كشور است اما جرمی كوربین، رهبر حزب كارگر و از فعالان مخالف سلاح هسته ای و حزب ملی اسكاتلند خواهان برچیده شدن این سامانه هسته ای هستند.
ملكه الیزابت دوم همچنین در زمینه سیاست خارجی گفت كه دولت كامرون باید نقش برجسته ای را در امور بین المللی از جمله مبارزه با تغییرات آب و هوایی، امنیت بین المللی و چالش های بشردوستانه ایفا كند.
وی افزود: دولت باید در حل مناقشه اوكراین تلاش كند، در زمینه مبارزه با داعش نقش برجسته ای را ایفا كند و تلاش های بین المللی برای استقرار صلح در سوریه از طریق گذار سیاسی را حمایت كند.
در این مراسم علاوه بر اعضای خانواده سلطنتی، دیوید كامرون، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه كار و اعضای كابینه اش نیز حضور داشتند.
متن نطق سالانه سنتی ملكه الیزابت براساس رویه جاری از سوی نخست وزیر انگلیس تنظیم می شود.
اروپام**4**ن*1552