۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82080045
T T
۰ نفر
«معصومه ابتكار» با رئیس جمهوری كره جنوبی دیدار كرد/تاكید مجدد بر گسترش همكاریها

پكن - ایرنا - معصومه ابتكار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست روز چهارشنبه با «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی دیدار و گفت وگو كرد.

به گزارش ایرنا، ابتكار كه به منظور شركت در هفتمین كنفرانس بین المللی رهبران - آسیا 2016 به شهر سئول پایتخت كره جنوبی سفر كرده است، امروز با عالیترین مقام این كشور دیدار و در خصوص مسائل مختلف با وی به تبادل نظر پرداخت.
در این دیدار كه در كاخ ریاست جمهوری كره جنوبی برگزار شد طرفین بر گسترش همكاریها و توسعه مناسبات میان دو كشور تاكید كرده و خواستار توسعه بیشتر آن شدند.
خانم «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی در این دیدار تاكیدی جدی بر اجرای تفاهمنامه های امضاء شده در جریان سفر اخیر خود به تهران داشت و گفت كه مایل است هر چه سریعتر توافقنامه های امضاء شده عملیاتی شود.
طرفین همچنین خواستار همكاری دو كشور در حوزه زیست محیطی شدند و اعلام كردند كه در كنار تلاش دولتها لازم است بخش های خصوصی دو كشور نیز در این عرصه وارد عمل شوند.
«ابتكار» نیز در این دیدار از آمادگی كشورمان و سازمان متبوع خود در گسترش روابط دو كشور در حوزه محیط زیست خبر داد و گفت كه سازمان حفاظت از محیط زیست ایران آماده است در اجرای طرحهای مشترك با طرف كره ای همكاری داشته باشد.
گفتنی است، هفتمین اجلاس بین المللی رهبران آسیا روز گذشته با سخنان رئیس جمهوری كره جنوبی در شهر سئول گشایش یافت و خانم ابتكار نیز از سخنرانان اصلی این اجلاس بود.
در این اجلاس كه به همت موسسه مطبوعاتی «چوسون ایلبو» كره جنوبی و با موضوع «فردای آسیا و نوآوری» برپا شد شركت كنندگان در باره حفاظت از محیط زیست، اكوسیستم اقتصاد خلاق، نوآوری، ابتكار، مسائل امنیتی در آسیای شمال شرق و دیگر چالش های اقتصادی پیش روی آسیا و جهان به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
معصومه ابتكار و هیات همراه تا ساعتی دیگر كره جنوبی را به مقصد تهران ترك می كند.
آساق**1597