۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82080689
T T
۰ نفر

معاون اول رئیس جمهوری وارد چابهار شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82080689
معاون اول رئیس جمهوری وارد چابهار شد

چابهار- ایرنا- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه سه وزیر روز پنجشنبه با استقبال دبیر شورایعالی مناطق آزاد كشور ، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران سیستان و بلوچستان از طریق فرودگاه كنارك وارد چابهار شدند.

به گزارش ایرنا، قرار است اسحاق جهانگیری در این سفر در نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد كشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» شركت كند.
وزیران دفاع ، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت معاون اول رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می كنند.
فرماندار چابهار در حاشیه ورود معاون اول رئیس جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد كشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» فرصتی برای معرفی چابهار و استان سیستان و بلوچستان به دنیا است تا زمینه توسعه آن هموار شود.
احمدعلی موهبتی با بیان اینكه چابهار به دلیل موقعیت خاص و راهبردی تنها بندر ایران كه به آب های اقیانوسی متصل است، اظهار داشت: این موقعیت می تواند به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی كمك شایانی كند.
وی افزود: موقعیت ویژه چابهار در جهان سبب شده است تا این شهرستان میزبان نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد كشورهای حاشیه اقیانوس هند شود.
نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد كشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همكاری و مشاركت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار روزهای 30 و 31 اردیبهشت در چابهار برگزار می شود.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 كیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به بندر كنارك متصل است.
بندر زیبای چابهار در منطقه مكرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سكنه تشكیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز این استان قرار دارد.
3043 /8005 /6081
۰ نفر