۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82080794
T T
۰ نفر

سفیر هند: آماده مذاكرات جامع با پاكستان هستیم

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82080794
سفیر هند: آماده مذاكرات جامع با پاكستان هستیم

اسلام آباد - ایرنا - سفیر هند در پاكستان ضمن اعلام آمادگی دهلی نو برای ادامه مذاكره با اسلام آباد در سطح معاونان وزارت خارجه دو كشور، تاكید كرده است كه این گفت و گوها باید در بر گیرنده تمام مسائل میان دو كشور از جمله مسئله كشمیر باشد.

'گوتم بامباوالا' در گفت و گو با خبرنگاران در شهر لاهور پاكستان گفته است: انتظار داریم با از سرگرفته شدن مذاكرات، پیشرفت هایی حاصل شود اما هنوز زمان مشخصی برای انجام این مذاكرات میان معاونان وزارت خارجه دو كشور تعیین نشده است.
وی افزود كه بعد از حادثه حمله تروریستی علیه پایگاه هوایی پتانكوت هند كه چند ماه پیش در نزدیك مرز پاكستان رخ داد، روند مذاكرات متوقف شد و تنش ها میان دو كشور افزایش یافت.
وی همچنین درباره فردی به نام 'كلبوشن یاداو' كه پاكستان ادعا می كند وی را حین انجام فعالیت های جاسوسی در ایالت بلوچستان دستگیر كرده است، تایید كه این فرد ملیت هندی دارد و هند همچنان خواستار دسترسی كنسولی به این فرد است.
پاكستان هنوز اجازه دسترسی كنسولی هند را به كلبوشن یاداو نداده است.
دور قبلی مذاكرات اعزاز احمد چودری معاون وزیر خارجه پاكستان و جی شانكار همتای هندی وی حدود روز هفتم اردیبهشت در دهلی نو و در حاشیه كنفرانس قلب آسیا انجام شد اما این مذاكرات نتیجه ملموسی به دنبال نداشت.
آساق*272**1723