۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۱۲
کد خبر: 82084211
T T
۰ نفر
دولت افغانستان: مرگ اختر منصور يك فرصت تازه براي پيوستن طالبان به روند صلح است

كابل - ايرنا - دفتر مطبوعاتي رئيس اجرائي دولت افغانستان اعلام كرد: دولت افغانستان حمله به ملا اختر محمد منصور را در عمليات هواپيماهاي بدون سرنشين نيروهاي آمريكايي تأييد مي‌كند و كشته شدن رهبر طالبان يك فرصت تازه براي پيوستن آنان به روند صلح است.

به گزارش ايرنا، دفتر مطبوعاتي رئيس اجرائي دولت افغانستان روز يكشنبه در بيانيه خود آورده است كه اين عمليات نشان مي دهد كه خشونت پيشگان و تروريست ها در هيچ جاي جهان، امنيت نخواهند داشت.
بيانيه افزوده است: ملا اختر منصور به درخواست مكرر مردم و دولت افغانستان براي پايان بخشيدن به جنگ و خشونت‌ در كشور، همواره پاسخ رد داده است و با پناه گرفتن در خاك بيگانه همچنان به تزوير، كتمان حقايق، كشتار مردم بي گناه، ترور، وحشت، قاچاق مواد مخدر و جلوگيري از پيشرفت و توسعه افغانستان دست مي‌زد و در تداوم جنگ لجوجانه رفتار مي‌كرد.
بر اساس اين بيانيه، نيروهاي دفاعي و امنيتي كشور با تلاش و فداكاري شبانه‌ روزي، همچنان به دفاع از خاك، مال و عزت مردم خود شجاعانه ادامه خواهند داد.
در بيانيه دفتر مطبوعاتي رئيس اجرائي دولت افغانستان افزوده شده است: دولت اسلامي افغانستان يك بار ديگر از تمامي گروه‌هاي طالبان مي‌خواهد تا از داعيه مردم و دولت افغانستان براي تأمين صلح استقبال نموده و به زندگي صلح‌آميز بپيوندند.
ملا اختر منصور بامداد روز شنبه هدف حمله هواپيماهاي بدون سرنشين امريكايي قرار گرفت و با دو تن از همراهان خود در منطقه دالبندين كويته پاكستان كشته شد. امنيت ملي افغانستان با انتشار يك بيانيه رسمي كشته شدن رهبر گروه طالبان را تائيد كرد و «عبدالله عبدالله» رئيس اجرائي دولت افغانستان گفته است كه مرگ منصور تغييرات بزرگي را در طالبان رقم خواهد زد.
شبكه خبري «طلوع نيوز» افغانستان روز يكشنبه به نقل از يك مقام دولت افغانستان كه از وي نام نبرد، اعلام كرد كه حمله به اختر منصور با هماهنگي افغانستان و در پاسخ به امتناع طالبان از حضور در گفت و گوهاي صلح صورت گرفته است. گروه طالبان حدود دو ماه قبل با انتشار اطلاعيه اي به درخواست گروه چهارجانبه افغانستان، پاكستان، چين و امريكا، براي گفت و گوهاي رو در رو با دولت افغانستان جواب رد داده بود.
اساق*1610** 3404