۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۲
کد خبر: 82085450
T T
۰ نفر

تعطیلی 60كانال تلویزیونی خصوصی درالجزایر

۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۲
کد خبر: 82085450
تعطیلی 60كانال تلویزیونی خصوصی درالجزایر

الجزیره – ایرنا – معاون اول رئیس جمهوری الجزایر روز دوشنبه دستور تعطیلی همه كانال های تلویزیونی نامعتبر بخش خصوصی این كشور را صادر كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از الجزیره، این اقدام عبدالملك سلال برای جلوگیری از بی نظمی بخش رسانه های دیداری و شنیداری الجزایر صورت گرفته است.
الجزایر در آغاز بهار عربی در سال 2011 دست به اصلاحاتی زد و اجازه داد تا بخش خصوصی این كشور در رسانه های دیداری و شنیداری سرمایه گذاری كند، اما پیش از ایجاد چارچوب قانونی، كانال های تلویزیونی زیادی تاسیس شد.
در پی این اقدام الجزایر، كانال های تلویزیونی خصوصی زیادی در خارج از كشور تاسیس شد كه دولت با آنها به مانند دیگر سازمان های داخلی رفتار كرد.
گمانه زنی های حاكی از آن است كه گرم بودن بازار رسانه های دیداری و شنیداری در الجزایر به دلیل فراهم كردن شرایط لازم برای دوران پس از بوتفلیقه انجام می شود.
از سوی تحلیلگران معتقدند: بسته شدن كانال های تلویزیونی برای نظارت بر رسانه ها در انتخابات 2017 مجلس و نیز انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 و نیز با توجه به شرایط جسمانی «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر صورت گرفته است.
حكم بسته شدن كانال های بخش خصوصی از سوی سلال در پی آن صورت گرفت كه اختلاف بین «اسعد ربراب» مدیركل مجتمع «سویتال» و مسئولان وزارت ارتباطات الجزایر بالا گرفت.
اختلافات پس از آن به وجود آمد كه وزارت ارتباطات الجزایر از فروش مجتمع رسانه ای خبر و كانال «كا. بی. سی» و تعدادی از انتشارات به ربراب كه بازرگان مشهور الجزایری است سرباز زد.
خاورم*472**9363**1144