۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۳
کد خبر: 82086638
T T
۰ نفر
نشست سه جانبه السیسی،عباس و نتانیاهو بزودی در قاهره برگزار می شود

تهران - ایرنا - به نوشته روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت احرونوت'، 'عبدالفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر، 'محمود عباس' رئیس حكومت خودگردان فلسطین و 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی به زودی در قاهره با یكدیگر دیدار می كنند.

پایگاه خبری الیوم السابع روز سه شنبه به نقل از یدیعوت احرونوت گزارش داد، مصر تماس های فراوانی را در سطح عالی برای برگزاری نشست سه جانبه با محمود عباس ، نتانیاهو با حضور عبدالفتاح السیسی در قاهره برقرار كرده است.
این روزنامه صهیونیستی نوشته است ، السیسی برای از سرگیری مذاكرات جدید بین فلسطینیان و مقامات رژیم صهیونیستی بعد از مخالفت نتانیاهو با ابتكار صلح (سازش ) فرانسه، ابتكاری سیاسی جدیدی در نظر دارد.
این روزنامه به نقل از مقامات فلسطینی نوشت كه عبدالفتاح السیسی تاثیر بسیاری بر ادامه مذاكرات دارد و احتمال این كه ابتكار رئیس جمهوری مصر برای بازگشت به مذاكرات موفقیت آمیز باشد وجود دارد.
یدیعوت احرونوت تاكید كرد بعید است نتانیاهو با ابتكار صلح السیسی مخالفت كند به خصوص كه روز گذشته گفته بود آماده است با محمود عباس در هر مكانی حتی كاخ الیزه دیدار كند.
عبدالفتاح السیسی از دو طرف فلسطینی - اسرائیلی (رژیم صهیونیستی) خواسته كه برای از سرگیری مذاكرات تلاش كنند چرا كه حل و فصل مساله فلسطین از جمله راه حل درگیری ها در خاور میانه است .
به گزارش الیوم السابع از سوی دیگر برخی از كارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی نسبت به خطر معرفی اویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم به عنوان رئیس حزب اسرائیل بیتنا و انعكاس آن بر دعوت السیسی برای سازش با فلسطینیان و ارتباط بین تل آویو و قاهره هشدار داده اند.
خاورم**1408**1579
۰ نفر