۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82090084
T T
۰ نفر
انرژي ارزشمندترين سرمايه و زيربناي تمدن بشري است

تهران - ايرنا - قائم ‌مقام مديرعامل توانير و دبير يازدهمين همايش بين‌المللي انرژي گفت: انرژي ارزشمندترين سرمايه و زيربناي تمدن نوين بشري و ميراث ما براي نسل‌هاي آينده به ‌شمار مي‌رود و استفاده بهينه و پايدار از آن مستلزم شناخت كامل منابع انرژي است.

به گزارش روز جمعه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، داود منظور افزود: راه حل‌هايي كه در گذشته غيرممكن و پرهزينه به نظر مي‌رسيدند، امروزه به لحاظ فني و اقتصادي قابل دستيابي شده‌اند و با بكارگيري ظرفيت‌هاي جديد منابع انرژي تجديد شونده، سيستم‌هاي نوين مديريتي، فناوري‌هاي پيشرفته و بهبود بهره‌وري مي‌توان به شكوفايي اقتصادي كشور كمك كرد كه اين امر مستلزم همكاري و تعامل فراگير در توسعه و به‌كارگيري دانش و فناوري‌هاي انرژي است.
وي يادآورشد: تجربه كميته ملي انرژي ايران در برگزاري 10 دوره همايش بين المللي انرژي نشانگر آن است كه اين رويداد علمي و كاربردي، مورد قبول مديران، محققان، اساتيد و كارشناسان داخلي و خارجي قرار گرفته است.
دبير يازدهمين همايش بين‌المللي انرژي هم ‌انديشي در جهت پاسخگويي به نيازهاي آتي و تأمين انرژي مطمئن براي نسل كنوني و آينده را مهم‌ترين هدف اين همايش بين المللي عنوان كرد.
منظور در خصوص شعار اين دوره نيز اظهار داشت: با تمركز بر موضوع‌هاي سياستي و كاربردي بخش انرژي، ' پويايي انرژي در جهان در حال تغيير' به عنوان شعار يازدهمين دوره اين همايش انتخاب شده است.
افزود: در اين دوره 60 متخصص بين المللي از 22 كشور جهان شامل كشورهاي انگلستان، آمريكا، آلمان، تركيه، اتريش، كانادا، ژاپن، ايتاليا، بلژيك، يونان، استراليا، چين، فنلاند، قزاقستان، نيوزيلند، اردن، پاكستان، اسپانيا، هندوستان، امارات، فنلاند و لبنان در قالب سخنران، ارائه دهنده مقاله و مدعو حضور خواهند داشت.
وي در خصوص تعداد مقاله‌هاي ارائه شده در اين همايش نيز اظهارداشت: از ميان 450 مقاله ارسالي به دبيرخانه همايش، 225 مقاله مورد پذيرش قرار گرفت كه به صورت شفاهي يا در قالب پوستر ارائه خواهند شد.
وي خاطرنشان ساخت: در اين همايش چهار ميزگرد تخصصي با محورهاي تأمين مالي و تراز منابع و مصارف مالي بخش انرژي، انرژي‌هاي تجديدپذير و كنوانسيون‌هاي زيست محيطي، مرزهاي سياست گذاري و دانش دربهره وري انرژي و ميزگرد پيوند آب و انرژي در نيروگاه‌هاي برق‌آبي برگزار و در آنها به بررسي مشكلات و موضوعات مهم بخش انرژي پرداخته مي‌شود.
دبير يازدهمين همايش بين المللي انرژي گفت: اين همايش ظرفيت‌هاي جديدي را براي توسعه پژوهش‌هاي بنيادين و ارائه راهكارهاي حل مسائل و چالش‌هاي فرآروي سازمان‌ها و مراكز مرتبط در بخش انرژي ايجاد كرده است.
منظور در عين حال تصريح كرد: كميته ملي انرژي به عنوان دبيرخانه همايش در نظر دارد با برنامه ريزي‌هاي موثرتر و جلب مشاركت گسترده تر مخاطبان و ذينفعان، زمينه‌هاي بهره مندي از اين ظرفيت‌ها را براي پاسخگويي به نيازهاي بخش انرژي كشور فراهم آورد.
به گزارش ايرنا، اين همايش روزهاي 10 و 11 خرداد ماه جاري با حضور بيش از يك هزار و 500 نفر از محققان، متخصصان و مديران بخش‌هاي مختلف انرژي كشور و دانشگاه‌ها و مؤسسات علمي و پژوهشي برگزار مي شود.
اقتصام**1108 ** 1569
۰ نفر