۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82090128
T T
۰ نفر
استاندار كرمان:توسعه پایدار در گرو توسعه منطقه ای است

بجنورد - ایرنا - استاندار كرمان گفت: اگربخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید توسعه منطقه ای و مدیریت منطقه ای شكل بگیرد .

علیرضا رزم حسینی روز جمعه در حاشیه نشست استانداران منطقه 5 كشور در بجنورد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهاركرد: تجربه كشورهای پیشرفته نشان داده است اگر بخواهیم در سراسر كشور توسعه پایدار صورت بگیرد باید توسعه منطقه ای و مدیریت منطقه ای شكل بگیرد و برای این كار باید اختیارات لازم به مدیران داده شود .
وی با بیان اینكه استان های منطقه پنج كشور از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است افزود: شش استان این منطقه بیشترین معدن، حمل و نقل زمینی و وریلی ، منابع طبیعی ، كشاورزی و ظرفیت های گردشگری كشور را دارند كه این ظرفیت ها نشان می دهد كه باید برای هماهنگی و سیاست های مشترك برای رسیدن به توسعه پایدار این استان ها نشست های تخصصی برگزار شود و خوشبختانه این امر با تدبیر دولت انجام شده است .
رزم حسینی گفت: ادامه این كار و اجرای پروژه های مشترك اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی كه این استان ها خواهند داشت می تواند سرعت توسعه این منطقه را افزایش دهد .
وی بیان كرد: در این نشست ها توانسته ایم قابلیت های خوب این منطقه را شناسایی كنیم و باید این مناطق توسعه ای را تقویت كنیم تا توسعه پایدار منطقه ای تحقق یابد.
نشت استاندارن منطقه پنج به میزبانی خراسان شمالی با حضور شش استان سیستان و بلوچستان ، خراسان شمالی ،جنوبی، رضوی ،كرمان و گلستان از روز گذشته و به مدت دو روز در بجنورد مركز خراسان شمالی در حال برگزاری است .
/7189/ 1744 /