۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82094037
T T
۰ نفر
ولایتی: دولت و ملت عراق بر تروریست ها پیروز خواهند شد

تهران - ایرنا - رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام بسیار مهم و ارزشمند استراتژیكی در فلوجه در حال شكل گیری است و حكایت از این دارد كه دولت و ملت عراق بر تروریست ها پیروز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اكبر ولایتی روز دوشنبه در حاشیه دیدار جمعی از علما و شخصیت های اهل سنت هند در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص عملیات فلوجه افزود: فلوجه كه ارزش بسیار مهمی از نظر استراتژیك دارد از اشغال تروریست ها آزاد خواهد شد و این یك پیروزی بزرگ برای ملت و دولت عراق خواهد شد .
وی با بیان این كه ان شاء الله این آزادی به زودی كامل می شود، پیشاپیش این حركت بسیار مهم را به ملت و دولت عراق تبریك گفت.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این مقدمه ای برای آزادی موصل و قسمت های در اشغال تروریست ها است.
ولایتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این كه شورای همكاری خلیج فارس ادعا كرده ایران بحث حج را سیاسی كرده است، گفت: حج یك عمل سیاسی و عبادی است اما عربستان سعودی یك وظیفه ای دارد كه به آن عمل نمی كند و آن هم حفاظت از حرمین شرفین ،حج گزاران، حاجیان و میهمانان بیت الله الحرام است كه در سال گذشته نشان دادند كفایت لازم را در حفظ امنیت حجاج ندارند.
وی تاكید كرد: آنها باید طوری عمل كنند كه هم حجاج بتوانند اعمال عبادی خودشان را انجام دهند و تسهیلات لازم را برای آنها در این زمینه فراهم كنند و احترامات آنها محفوظ بماند.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنان میهمانان خدا هستند و با رفتاری كه عربستان سعودی دارد به هیچ وجه برخورد با این میهمانان تناسب ندارد، یعنی رفتار سعودی ها آنچه كه باید باشد، نیست و ایران جز در صورتی كه امنیت و احترام حجاج حفظ شود به شكل دیگری راضی نخواهد شد كه حجاج ایرانی به حج بروند و بدون تردید اهتمام لازم را مسئولان جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط خواهند داشت.
ولایتی اظهارامیدواری كرد ماموران حكومت سعودی از رفتار گذشته خود دست بردارند و كاری كنند كه در شان حجاج و زائران بیت الله الحرام باشد.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا مبنی بر این كه وزیر خارجه عربستان در كنفرانس خبری مشترك با وزیر خارجه انگلستان ادعا كرد ایران مسبب فتنه مذهبی در عراق است، اظهار داشت: فتنه گر اصلی در عراق سفارت سعودی است و در گذشته هم اینها كارهایی كرده اند كه جز در جهت تضعیف و تفرقه در بین ملت عراق اقدام دیگری نبوده است.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها در صدد ایجاد تفرقه و حامی تروریست ها در عراق هستند بنابراین آنچه كه موجب ایجاد مشكلات برای مردم عراق شده در حقیقت تحریكات و حمایت های سعودی از تروریست ها است.
ولایتی همچنین در پاسخ به این سوال كه هیات نظارت بر برجام در حال حاضر در چه مرحله ای است و چه كارهایی انجام می دهد، گفت: بالاخره این كار ادامه خواهد یافت و نظارت لازم انجام خواهد شد و آنچه مهم است این كه ایران به تعهدات خود عمل كرده و طرف مقابل در این زمینه اشكال تراشی می كند و به آنچه كه تعهد كرده عمل نمی كند.
وی در پاسخ به سوالی دیگری درمورد انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم گفت: این نشانه دمكراسی واقعی در ایران است، مشاركت بسیار خوب مردم در انتخابات در دنیا كم نظیر بود و نمایندگان مجلس هم با اكثریت قاطع به آقای لاریجانی رای دادند.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آقای لاریجانی در طی این دو دوره ای كه گذشت نشان داد كه كفایت لازم را در اداره درست قوه مقننه دارد و امیدواریم در این دوره هم موفق باشد.
وی گفت: قوه مقننه، قوه بسیار مهمی است همانطور كه امام رضوان الله فرمودند مجلس در راس تمام امور است.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سوال كه وزیر خارجه انگلیس اظهارداشت لندن از آزمایش های موشكی ایران چشم پوشی نخواهد كرد، گفت: ما برای كارهای دفاعی خود از كسی اجازه نمی گیریم از جمله وزیر خارجه انگلیس.
ولایتی با بیان این كه او (وزیر خارجه انگلیس) شانی در این زمینه ندارد، افزود: گفته وی ارزش ندارد چراكه ما برای دفاع از تمامیت ارضی و حقوق ملت ایران هر كاری لازم باشد در چارچوب مقررات بین المللی انجام می دهیم و كاری كه انجام شده در جهت عزت مردم كشور است.
وی اضافه كرد: این امپراتوری شكست خورده دیگر صاحب قدرتی نیست، آنها در جهت یك نوع دلالی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا عمل می كنند و باید به آنها گفته شود كه اكنون قرن بیست و یكم است و قرن نوزدهم نیست، آنها باید از گذشته پند بگیرند.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ملت ایران هیچ گاه نسبت به اطماع استعماری انگلیس چشم پوشی نمی كنند در زمانی كه قدرت داشتند ملت ایران در مقابل آنها ایستادند و اكنون كه انگلیس محلی از اعراب در بین كشورها ندارد.
سیام **1058**6084 ** 1336