۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82097584
T T
۰ نفر

شبكه هكری سرقت 30 میلیون دلار در روسیه متلاشی شد

۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 82097584
شبكه هكری سرقت 30 میلیون دلار در روسیه متلاشی شد

مسكو - ایرنا - سازمان امنیت فدرال روسیه از متلاشی شدن شبكه ای متشكل از حدود 50 هكر روسی كه ده ها میلیون دلار از بانك ها و موسسات مالی این كشور را سرقت كرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سازمان امنیت فدرال روسیه امروز (چهارشنبه) در این باره اعلام كرد كه ماموران این سازمان با همكاری گارد ملی، گروهی از هكرها را كه در چندین منطقه حدود دو میلیارد روبل (نزدیك 30 میلیون دلار) موجودی بانك ها و موسسات مالی روسی را سرقت كرده بودند، بازداشت كردند.
بنا به این گزارش، 18 نفر از اعضای دستگیر شده گروه هكرها توسط ماموران گارد ملی روسیه به مسكو منتقل شدند و تحقیق در مورد بقیه افراد بازداشت شده ادامه دارد.
مركز روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه افزوده است: شبكه هكرها با استفاده از بدافزارها موجودی بانك ها و موسسات مالی را منتقل كرده اند كه تاكنون دهها مركز قربانی این اقدام های غیرقانونی شده اند.
در عملیات دستگیری هكرهای روس كه همزمان در 15 منطقه روسیه اجرا شد، ماموران امنیتی چندین رایانه، وسایل ارتباطی، كارت های بانكی و اسناد مالی را از اعضای گروه ضبط كردند.
مقابله با حمله های مالی سایبری در فضای مجازی توسط هكرها از اولویت های سازمان های امنیتی روسیه است كه هر سال بر اثر آن میلیون ها دلار از موجودی های بانك های و اندوخته های مالی شهروندان روسی به سرقت می رود.
بر اساس اطلاعات وزارت كشور روسیه، سال 2015 شمار حملات سایبری و اقدام های هكرهای روس از مرز 70 میلیون مورد گذشت.
اروپام*391** 1516