۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82101147
T T
۰ نفر

شناسایی باندقاچاق خودروهای سنگین درگلستان

۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82101147
شناسایی باندقاچاق خودروهای سنگین درگلستان

گرگان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب گرگان از شناسایی باندی در استان گلستان خبر داد كه در كار قاچاق سازمان یافته خودروهای سنگین با جعل اسناد گمركی و دولتی فعال بودند.

براساس اعلام روز یكشنبه دادگستری گلستان به ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی حقی گفت: اعضای این باند پیرو گزارش پلیس آگاهی استان و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با همكاری كارمندان برخی ادارات و افرادی در پلیس راهور و قاچاقچیان غرب كشور به صورت سازمان یافته اقدام به قاچاق كامیون های كشنده به داخل كشور می كردند.
دادستان مركز گلستان اضافه كرد: این قاچاقچیان پس از وارد كردن كامیون ها به داخل مرز با مراجعه به پلیس راهور این استان و همكاری برخی كارمندان مركز اقدام به جعل اسناد مربوط به سازمان اموال تملیكی و صدور پلاك از مركز تعویض پلاك می كردند و بدون هدر دادن وقت مراحل مربوط به انتقال سند و پلاك به افراد غیر را انجام می دادند.
به گفته حقی اعضای این باند تاكنون حدود سی دستگاه كامیون كشنده قاچاق به ارزش 45 میلیارد ریال وارد كشور كرده و به طور غیر قانونی تعویض پلاك آن را انجام داده اند.
دادستان گرگان افزود: با ارجاع این پرونده به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مركز استان گلستان، با توجه به اطلاعات پرونده و گزارش دایره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پلیس آگاهی استان و محرز شدن این كه اسناد مربوط به فروش كامیون های كشنده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی جعلی است و اظهارات مالكان كامیون ها و بررسی فیش های واریزی به حساب متهمان و اظهارات و اقرار آنها به بزه انتسابی، رسیدگی پرونده در دستور كار قرار گرفت.
حجت الاسلام حقی همچنین گفت: با تكمیل اطلاعات پرونده ، دستور لازم از ناحیه این دادسرا برای شناسایی و دستگیری متهمان، ابطال كارت سوخت و كارت هوشمند كامیون های قاچاق و توقیف آنها به مراجع مربوطه صادر شد.
دادستان عمومی و انقلاب مركز گلستان با بیان این كه تاكنون 7 نفر در خصوص این پرونده بازداشت شده اند ،افزود: پرونده برای تحقیقات بیشتر و شناسایی و دستگیری دیگر متهمان همچنان باز است.
گلستان علاوه بر استانهای مازندران، سمنان و خراسان شمالی با كشور تركمنستان نیز هم مرز است، گرگان مركز این شهرستان در فاصله حدود 400 كیلومتری تهران قرار دارد.
1648/6203
۰ نفر