۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82104290
T T
۰ نفر

شناسایی باندهای سازمان یافته تكدی گری در كرج

۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82104290
شناسایی باندهای سازمان یافته تكدی گری در كرج

كرج -ایرنا- معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه كرج از شناسایی و تهیه بانك اطلاعاتی باندهای سازمان یافته تكدی گری دراین كلانشهر خبر داد و آن را از طرح ها مهم در دست اجرا عنوان كرد.

به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی روز سه شنبه در كارگروه ساماندهی متكدیان در كرج، افزود:پدیده تكدی گری در كلان‌شهر كرج، در سال های اخیر تبدیل به معضل اجتماعی شده و برای این مشكل باید مردم و مسئولان در كنار هم و با همدلی بیشتر همراه باشند.
وی ادامه داد: بنابراین شناسایی باندهای سازمان یافته تكدی گری، كودكان كار و خیابان، اجرای طرح های ضربتی جمع آوری متكدیان و هماهنگی با امور اتباع خارجی برای اخراج متكدیان خارجی به بیرون از مرزها و كشور متبوع آنان جزو طرح های مختلف در دست اجراست .
ایرانی گفت: شناسایی باندهای سازمان یافته تكدی گری و سرپرستان این باندها فرایندی زمانبر است كه می تواند به صورت ریشه ای این معضل را برطرف كند اما در حال حاضر برای زدودن تكدی گران از چهره شهر، اجرای عملیات ضربتی در دستور این كارگروه قرار دارد.
وی خاطرنشان كرد: این طرح از روز سیزدهم خرداد آغاز شده و با همكاری شهرداری كرج، بهزیستی، كمیته امداد، مركز بهداشت و دادگستری و ناجا در حال حاضر اجرا می شود.
وی در خصوص متكدیان جمع آوری شده، گفت: این متكدیان به مركز نگهداری موقت آسیب دیدگان اجتماعی واقع در میدان استاندارد فرستاده می شوند سپس با حضور نمایندگانی از بهزیستی، كمیته امداد، اتباع و دانشگاه علوم پزشكی، غربالگری در مورد آنها انجام می شود متكدیانی كه مبتلا به اعتیاد هستند به اردوگاه ماده 16 یا كمپ های میان مدت ترك اعتیاد فرستاده می شوند كه در این خصوص همكاری نیروی انتظامی و بهزیستی شایسته تقدیر است.
فرماندار در خصوص كودكان كار و خیابان، گفت: پس از بررسی وضعیت سلامت و شناسایی خانواده های آنها، در صورتی كه بدسرپرست یا بی سرپرست باشند تحت حمایت بهزیستی و كمیته امداد قرار می گیرند اما در خصوص اتباع خارجی، كه امكان حمایت این دو نهاد برای آنها وجود ندارد، پس از بررسی وضعیت كارت تردد به امور اتباع فرستاده می شوند.
فرماندار كرج در ادامه به ضرورت همكاری مردم با مسئولان برای زدودن چهره شهر از وجود متكدیان تاكید كرد و گفت: شهروندان باید بدانند متكدیان با ظاهرسازی فریبنده، نشان دادن آثار معلولیت و آسیب دیدگی و استفاده از كودكان، از دلسوزی و ترحم آنها سوء استفاده می كنند در حالی كه مردم می توانند برای كمك و یاری رساندن به نیازمندان آبرومند، از مجراهای صحیح نظیر موسسات خیریه، سازمان های معتبر حمایتی نظیر كمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اقدام كنند و با پرهیز از پرداخت وجه به متكدیان، این معضل اجتماعی را در كلان‌شهر كرج از بین ببرند.
ایرانی در پایان با تاكید بر ضرورت حفظ كرامت انسانی نیازمندان، گفت: در نظام جمهوری اسلامی، به دنبال یاری رساندن به مظلومان در قالب حفظ كرامت های انسانی آنها هستیم بنابراین از همه اقداماتی كه برای امور خیریه انجام می شود استقبال می كنیم اما اجازه نمی دهیم این خصلت نیكو و احساسات پاك شهروندان با بازی فریبنده متكدیان به سخره گرفته شود و با برنامه ریزی برای جمع آوری كمك های نیكوكاران از مجراهای صحیح، به دنبال آن هستیم تا كمك های مردم به دست نیازمندان واقعی برسد
8029/1535
۰ نفر