۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82105095
T T
۰ نفر
كنترل سواحل گیلان با استفاده از نیروهای بومی و محلی

رشت - ایرنا- سرپرست اداره كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان با اشاره به كاهش 100درصدی تعداد غرق شدگان در سواحل استان، رویكرد این مجموعه در كنترل سواحل گیلان را استفاده از نیروهای محلی و بومی عنوان كرد.

یونس رنجكش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود حضور مسافران، از ابتدای خردادماه تاكنون هیچ گونه حادثه غرق شدن در مناطق ساحلی و خطرآفرین استان نداشته ایم.
وی یادآور شد: سال گذشته طی این مدت، 11 نفر در مناطق ساحلی و خطرآفرین گیلان غرق شدند كه مقایسه این آمار با مدت مشابه سال گذشته، نشاندهنده كاهش 100 درصدی است.
رنجكش یكی از اقدامات پیشگیرانه را كنترل سواحل با استفاده از نیروهای بومی و محلی عنوان و تصریح كرد: همچنین طی این مدت، بیش از 30 نفر توسط ناجیان غریق در مناطق خطرآفرین نجات داده شده اند.
وی گفت: برنامه ای داریم تا بتوانیم طرح ها را تجهیز و تكمیل كنیم تا بعد از ماه مبارك رمضان، برای عموم مردم قابل استفاده بهتری باشد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های گیلان اضافه كرد: در ایام ماه مبارك رمضان نیز براساس دستورالعمل های وزارت كشور عمل می كنیم.
رنجكش با بیان اینكه امسال 40 طرح سالم سازی با 80 شناگاه در طول 280 كیلومتر نوار ساحلی در 9 شهرستان استان وجود دارد، یادآور شد: این طرح ها از نیمه دوم خردادماه آماده پذیرایی از گردشگران هستند.
وی خاطرنشان كرد: دستور بازگشایی و آماده سازی طرح های سالم سازی از اول خردادماه جاری به فرمانداری های شهرستان های ساحلی ابلاغ شده و در تمام طرح های سالمسازی نیروهای امداد و نجات غریق، عوامل اجرایی و انتظامی حضور دارند و محیط مناسبی برای استفاده گردشگران به ویژه در زمینه شنا می باشد.
وی از گردشگران خواست از حضور در مناطق خطرآفرین كه فاقد امكانات می باشد، برای شنا خودداری كنند.
وی همچنین از حضور و مشاركت حدود 2 هزار نفر در استان امسال در حوزه های مختلف طرح ساماندهی سواحل اعم از امداد و نجات و پلیس خبر داد.
گیلان از چابكسر در شرق تا آستارا در غرب استان، حدود 280 كیلومتر نوار ساحلی دارد.
7296/2007
۰ نفر