۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱
کد خبر: 82109274
T T
۰ نفر
بیش از 15 هزار شهروند عراقی موفق به فرار از فلوجه شدند

بغداد-ایرنا- عضو كمیسیون حقوق بشر عراق اعلام كرد كه بیش از 15 هزار شهروند عراقی تاكنون موفق به فرار از فلوجه شده و خود را به اردوگاه های آوارگان رسانده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'فاضل الغراوی' امروز (یك شنبه) در بیانیه ای تصریح كرد كه این آوارگان در اردوگاه هایی كه از قبل برای آنها پیش بینی شده، اسكان داده شده اند.
وی در عین حال اضافه كرد كه هنوز 40 هزار شهروند عراقی در مركز شهر فلوجه در دام گروه تروریستی داعش گرفتار شده و داعش از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر پیشروی نیروهای عراقی بهره می برد.
از طرفی 'سفیان العیثاوی' مشاور استاندار الانبار در امور عشایر نیز گفت: با توجه به افزایش یكباره تعداد آوارگان از فلوجه، با هماهنگی با تشكیلات مردمی 'الحشد الشعبی' درصدد ایجاد یك اردوگاه جدید در منطقه 'ابوغریب' در غرب بغداد هستیم.
وی اضافه كرد كه هم اكنون سه اردوگاه در مناطق 'عامریه'، 'خالدیه' و منطقه
'حبانیه' در استان الانبار وجود دارد، اما به دلیل افزایش یكباره تعداد آوارگان درصدد گشایش یك اردوگاه جدید در منطقه ابوغریب هستیم.
عملیات آزادسازی فلوجه از 23 ماه مه (سه هفته قبل) آغاز شده و نیروهای عراقی بعد از آزادی مناطق مهم و راهبردی حومه فلوجه، از هفته گذشته ورود به داخل شهر را آغاز كرده اند.
خاورم *4*353*1770*1275