۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۴۱
کد خبر: 82110243
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی قرآن امروز افتتاح می شود

تهران - ایرنا - بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن عصر امروز(دوشنبه) با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار «به سوی فهم قرآن» از ساعت 19 در شبستان مصلای امام خمینی(ره) و با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به كار می كند و قرار است از مجموعه 12 جلدی شرحی بر نهج البلاغه نوشته حجت الاسلام اكبر حمیدزاده گیوی رونمایی شود.
نمایشگاه امسال پس از دو سال برگزاری در باغ موزه دفاع مقدس، به مصلا بازگشت و بیش از 40 هزار مترمربع فضای مسقف، 150 موسسه را در بخش موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی در دل خود جا داده و بخش فروشگاهی نیز به عنوان بزرگترین بخش شامل حوزه نشر، حجاب و عفاف، محصولات فرهنگی و هنری و رسانه های دیجیتال است.
فضای درنظر گرفته شده برای بخش موسسات غیردولتی در حدود 1300 متر مربع است كه در كنار محراب و فضای نمازخانه شبستان مصلا قرار دارد و امسال دو میدان ویژه و ایستگاه به نام های اطلاع رسانی و پذیرایی در راهروهای نمایشگاه مستقر می شوند و ایستگاه های اطلاع رسانی اطلاعات اولیه را به بازدیدكنندگان ارائه می كنند.
در بخش فروش كه فضایی بیش از سه هزار متر مربع را در برمی گیرد، 35 هزار عنوان كتاب از سوی 293 ناشر داخلی و 3700 كتاب از سوی 18 ناشر خارجی در قالب 243 غرفه ارائه می شود.
بخش ویژه ای با هزار جلد كتاب در نمایشگاه امسال با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) پیش بینی شده كه آثار با 50 درصد تخفیف ارائه می شود و 57 موسسه از 15 استان در بخش محصولات هنری محصولات خود را عرضه می كنند.
در بخش رسانه های دیجیتال 42 موسسه نرم افزاری به ارائه محصولات در 50 غرفه می پردازند كه بیش از 1100 عنوان محصول است و در بخش عفاف و حجاب یكصد غرفه برپا می شود كه به عرضه چادر، مانتو و سایر محصولات مورد نیاز می پردازند.
بخش های كودك و نوجوان، بانوان، دانشگاهی، حوزه علمیه، موسسات قرآنی، محافل و مراسم و نشست ها و بین الملل از دیگر بخش های بیست وچهارمین نمایشگاه قرآن است كه فعالیت های خود را با توجه به شعار نمایشگاه متمركز بر تعمیق فهم قرآن می كنند و علاوه بر برپایی 75 نشست تخصصی هر یك از بخش ها برنامه ها و نشست هایی را با محوریت فهم قرآن برگزار می كنند.
بخش بین الملل نیز در هفته دوم و با حضور 50 شخصیت علمی و هنری از كشورهای اسلامی برپا خواهد شد و كارشناسان و هنرمندانی از كشورهایی همچون عراق، تاجیكستان، پاكستان، بحرین، سوریه، لبنان، روسیه، آذربایجان، آلمان و تركیه با حضور در كارگاه ها و نشست های تخصصی به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف قرآنی خواهند پرداخت.
بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم تا هشتم تیر مصادف با بیست و دوم ماه مبارك رمضان از ساعت 18 تا 23 و 30 دقیقه میزبان روزه داران و مشتاقان كتاب الهی است.
فراهنگ ** 1003 ** 1071
۰ نفر