۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82110586
T T
۰ نفر
لاریجانی: صادرات سیب درختی و سیب زمینی به روسیه افزایش یابد

تهران-ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این كه تولید سیب‌زمینی و سیب درختی در كشور بالا است، گفت: با توجه به شرایط روسیه باید ترتیبی اتخاذ شود تا صادرات این محصولات به این كشور افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز - دوشنبه - مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: در استان هایی مانند آذربایجان گاهی در نگهداری محصولات سیب درختی و سیب زمینی با مشكل روبرو می‌شویم، بنابراین باید با توجه به شرایط روسیه، ترتیبی اتخاذ شود تا صادرات این محصولات به این كشور افزایش یابد.
وی همچنین تاكید كرد: باید به موضوع قیمت شیر توجه شود، چراكه دامداران عنوان می‌كنند قیمت شیری كه از آنان خریداری می‌شود با قیمت كارخانجات تفاوت دارد.
وی ادامه داد: قیمت شیر حدود 1400 تومان تمام می‌شود اما كارخانه‌ها به این قیمت شیر را از دامداران خریداری نمی‌كنند.
رئیس مجلس تصریح كرد: مشكلات دامداران باید رفع شود، باید توجه داشت نگهداری شیر تولیدشده برای دامداران سخت است و در عمل موضوع به چرخه باطل تبدیل می‌شود، بنابراین در این‌ زمینه دولت باید تدبیری اتخاذ كند.
لاریجانی در ادامه سوال یكی از نمایندگان را قرائت كرد كه آیا وزارت جهاد كشاورزی توجهی به تولید محصولات تراریخته داشته و كنترلی در این‌خصوص انجام می‌دهد؟
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آقای حجتی در گذشته در مدتی كه مسئولیت این وزارتخانه را برعهده داشت در جهت خودكفایی محصولات استراتژیك خوب عمل كرد و تلاش موثری داشت.
رئیس مجلس به گزارش وزیر جهادكشاورزی در مورد تولید برنج و گندم در كشور اشاره كرد و افزود: گزارش دقیقی بود و نشان می‌دهد وزارت جهاد كشاورزی حركات مثبتی را دنبال می‌كنند.
لاریجانی با تاكید بر این كه از نكات مهمی كه باید در اقتصاد مقاومتی به آن توجه كنیم بخش كشاورزی است، اظهارداشت: ما باید بخش كشاورزی را مورد حمایت قرار دهیم، خصوصا مشكل آب كهبا آن مواجه هستیم باید حل شود.
وی تصریح كرد: سرمایه‌گذاری‌های خاص باید برای استفاده بهینه از آب داشته باشیم و آرام آرام نوع كشت را تغییر دهیم تا بتوانیم از این منابع درست استفاده كنیم.
لاریجانی اظهار امیدواری كرد كه بتوانیم در برنامه ششم توسعه گام‌های دقیق‌تری را در این زمینه برداریم.
سیام**9121 ** 1336