۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
کد خبر: 82115647
T T
۰ نفر
روسیه پیشنهاد مطرح در آمریكا برای بمباران سوریه را غیرقابل قبول خواند

مسكو- ایرنا- همزمان با انتشار درخواست 50 نفر از كارشناسان وزارت خارجه آمریكا از باراك اوباما رییس جمهوری این كشور برای حمله گسترده به دمشق با هدف سرنگونی حكومت سوریه، مسكو از واشنگتن خواست هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندهد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اینتر فكس امروز (جمعه) با اعلام این خبر، نوشت: میخائیل بوگدانف نماینده رییس جمهوری در امور خاورمیانه و معاون وزارت امور خارجه روسیه به آمریكا توصیه كرد بجای تكیه بر زور در مسائل مرتبط با سوریه، به تلاش های دیپلماتیك برای حل بحران روی بیاورد.
بوگدانف در گفت وگو با خبرگزاری روسی اینترفكس افزود: باید اقدام های دیپلماتیك برای حل بحران سوریه ادامه یابد و در زمان كنونی روسیه تلاش های خود را در این زمینه متمركز كرده است.
اولگ سیرو مولوتف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز با اشاره به اقدام های نظامی ائتلاف آمریكایی در خاك سوریه اعلام كرد كه این عملیات مغایر قوانین بین المللی می باشد و مسكو با آن مخالف است.
وی افزود: ارزیابی روسیه نسبت به شیوه كار و اقدام های ائتلاف آمریكایی در باره سوریه تغییری نكرده است و رویكردهای این گروه مغایر منشور سازمان ملل به عنوان اركان قوانین بین المللی است.
ائتلاف آمریكایی مركب از چند كشور غربی عربی ضد سوری كه پنج سال پیش با هدف سرنگون كردن حكومت بشار اسد نقش اصلی را در سازماندهی و تجهیز گروه های تروریستی تكفیری بویژه داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام داشتند، بر خلاف مقررات و قوانین بین المللی خاك سوریه را بمباران می كنند و در حال اعزام نیرو به این كشور هستند.
به گزارش رسانه های روسی در نامه كارشناسان وزارت خارجه آمریكا كه متن آن پنجشنبه انتشار یافت، از اوباما خواسته شده جنگ با نیروهای ارتش سوریه و بمباران دمشق را آغاز كند.
بنا به گزارش های انتشار یافته، یك كارمند وزارت خارجه آمریكا كه نام وی اعلام نشده، نسخه ای از این نامه را به روزنامه نیویورك تایمز داده است.
اروپام 391 ** 1516