۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82115701
T T
۰ نفر
پرواز هواپیمایی تایلند به تهران مهر ماه برقرار می شود

كوالالامپور – ایرنا – خطوط هوایی تایلند روز جمعه اعلام كرد در نظر دارد پروازهای بانكوك - تهران این خط هوایی را از مهر ماه برقرار كند

به گزارش ایرنا، 'چارامپورن جوتیكاستیرا' رییس خطوط هوایی تایلند، گفت كه این شركت یك مسیر جدید هوایی به تهران را ماه اكتبر (مهر ماه) راه اندازی كرده و یك ماه بعد پرواز به مسكو را در راستای بازسازی این شركت آغاز می كند.
پروازهای این شركت هواپیمایی تایلند در حالی به تهران از مهر ماه آغاز می شود كه پرواز جدید گروه 'ایرآسیا ایكس' از بانكوك به تهران نیز با هفته ای سه پرواز از چهارم تیرماه شروع به كار خواهد كرد.
رییس خطوط هوایی بین المللی تایلند پس از نشست هیات مدیره این شركت، گفت پروازها این شركت از اول اكتبر (10 مهرماه) آغاز و در هفته سه پرواز بین بانكوك و پایتخت ایران برقرار می شود.
وی با اشاره به تعداد گردشگران ایرانی كه از تایلند دیدن می كنند و 'قدرت خرید بالای آنها'، اظهار امیدواری كرد این شركت هوایی از این بازار در حال ظهور بهره ببرد.
به نوشته تارنمای 'بانكوك پست'، 'چارامپورن جوتیكاستیرا' مشكلات گذشته این شركت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر زمان شروع و فرصت كسب و كار جدید است.
وی در مورد ظرفیت های تجارت با ایران، گفت كه سالانه 250 هزار ایرانی از تایلند دیدن می كنند و تقاضا برای پرواز مستقیم بین بانكوك – تهران وجود دارد.
این در حالی است كه 'نادا بوراناسیری' مدیر اجرایی شركت هواپیمایی 'ایرآسیا ایكس' اخیرا پیش بینی كرده بود تعداد گردشگران ایرانی كه سال جاری میلادی به این كشور جنوب شرق آسیا سفر می كنند به 120 هزار نفر افزایش یابد.
'ویرا روچ پوچ چانارات' وزیر فرهنگ تایلند اردیبهشت ماه گذشته در سفر به تهران، ایران را دروازه ورود تایلند به مبادلات فرهنگی منطقه دانسته بود.
آساق**1611