۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸
کد خبر: 82115795
T T
۰ نفر
توصیه های آیت الله سیستانی به دولت و رزمندگان عراقی

بغداد - ایرنا - آیت الله سیستانی در اولین بیانیه رسمی، بعد از ماه ها سكوت در قبال مسائل جاری عراق، امروز جمعه عراقی ها را به حفظ وحدت و یكپارچگی فراخواند و به دولت و رزمندگان جبهه های جنگ، دو توصیه مهم در خصوص غیرنظامیان در مناطق جنگی كرد، اما در عین حال به مباحث سیاسی نپرداخت.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه كه شیخ عبدالمهدی الكربلایی امام جمعه كربلا در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر در صحن حرم حسینی قرائت كرد، آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق از دولت این كشور خواسته است، نسبت به آوارگان و رانده شدگان از خانه هایشان بدون هرگونه تبعیض دینی و قومی اهتمام بورزد.
مرجعیت در عین حال از رزمندگان جبهه های نبرد علیه تروریسم نیز خواست تمام همت و توجه خود را به خلاصی ملت عراق از گروه تروریستی داعش متمركز كنند.
آیت الله سیستانی داعش را یك گروه بیگانه در عراق توصیف كرد كه «افكار و رفتار وحشیانه اش در طول تاریخ عراق سابقه نداشته است.»
وی همچنین از نیروهای عراقی خواست با انضباط بالا به وظایف خود در قبال غیرنظامیان، زنان و كودكان و افراد سالخورده، در چارچوب معیارهای اسلامی و انسانی در مناطق جنگی عمل كنند.
آیت الله سیستانی همچنین بر رعایت حال افرادی كه سلاح های خود را زمین می گذارند، نیز تاكید كرده است.
در بخش دیگری از این بیانیه به دیدار اخیر جمعی از پزشكان عراقی با ایشان اشاره و تاكید شده است كه آیت الله سیستانی به پزشكان توصیه كرده اند كه خدمات انسانی خود را بدون تبعیض بین دارا و ندار ارائه كنند.
وی این توصیه را به همه كاركنان بخش های دولتی نیز متذكر شده و گفته است كه مسئولان و دست اندركاران بخش آموزش نیز باید مراقب رفتار و سخنان خود باشند و از مسیر اخلاق و دین خارج نشوند و تصور نكنند كه تنها مسئول مسائل علمی و درسی هستند.
شبك**خاورم*4*1770**1021** 1917