۲۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82115885
T T
۰ نفر
وزارت خارجه آلمان: مذاكرات ظریف و اشتاین مایر سازنده و صریح بود

برلین - ایرنا - «ساسئون شبلی» معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان دیدار و گفت و گوی محمدجواد ظریف و فرانك والتر اشتاین مایر را سازنده، بی پروا و صریح خواند.

به گزارش ایرنا، شبلی در ارزیابی خود از دیدار وزرای خارجه ایران و آلمان كه روز چهارشنبه(26 خرداد) برگزار شد، افزود: دو وزیر درباره مسائل مخلتف از جمله مباحث منطقه ای صحبت كردند؛ محور مذكرات طبیعتا سوریه بود و این كه چه طور می توانیم با ایران صحبت كنیم تا مجددا روند ژنو را احیاء كنیم.
شبلی گفت: در حال حاضر این روند متوقف شده است و هنوز تاریخ جدیدی برای مذاكرات صلح سوریه مشخص نشده است؛ هر از گاهی یك آتش بس اعلام می شود و مجددا نقض می شود.
وی ادامه داد: وزیران در نشست خود در برلین به صورت مفصل درباره كمك های بشر دوستانه برای شهرها و مناطق مشخص سوریه بحث و گفت و گو كردند. در این دیدار، اشتاین مایر از همتای ایرانی خود خواست كه از نفوذ در دولت سوریه برای دسترسی به كمك های بشر دوستانه به مردم سوریه در مناطق مشخص استفاده كند.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان تاكید كرد: مساله كمك های بشر دوستانه و آتش بس نقش محوری در حل روند سیاسی دارند و اگر در مساله دسترسی به كمك های بشر دوستانه و آتش بس پیشرفتی حاصل نشود، سخت خواهد بود كه مجددا بتوان گروه اپوزیسیون را به میز مذاكرات در ژنو بازگردانیم.
شبلی افزود: پس این مساله برای حل بحران سیاسی سوریه و یا فتن راه حل برای مناقشه ای كه بیش پیش طول كشیده، حائز اهمیت است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان چهارشنبه شب و فرانك والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان درخصوص مسائل دو جانبه در برلین دیدار و گفت وگو كردند.
محور مذاكرات در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نیز درباره مسائل مختلف منطقه و همچنین توافق برجام بود.
شبك**اروپام**441**456**1021** 1917