۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82118299
T T
۰ نفر
دستگيري كلاهبرداري كه در تهران از زنان اخاذي مي كرد

تهران- ايرنا- مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام كرد: كلاهبرداري كه به بهانه ازدواج از زنان جوان سوءاستفاده و اخاذي مي كرد، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از مركز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ در بيست و پنجم ماه جاري زن جواني (30 ساله) با مراجعه به كلانتري 123 نياوران اعلام كرد كه از طريق سايت همسريابي با فردي بنام «محمد. م» آشنا شده و با طرح پيشنهاد ازدواج به وي اعتماد كرده و در نهايت اين فرد پس از گذشت مدت كوتاهي اقدام به كلاهبرداري دو ميليارد و 500 ميليون ريالي از شاكي كرده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع كلاهبرداري و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسراي ناحيه يك تهران ، پرونده براي رسيدگي در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
شاكي پرونده پس از حضور در پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش گفت: چندي پيش با فردي به نام «محمد» آشنا شدم كه خودش را داراي مدرك دكتري در رشته معماري و همچنين فرزندخوانده يكي از جراحان مطرح كشور در زمينه مغز و اعصاب معرفي كرد.
وي افزود: پس از گذشت مدت زمان كوتاهي اين شخص به من پيشنهاد ازدواج داد و به اين شيوه اعتماد مرا جلب كرد و با فريب مبلغ دو ميليارد و 500 ميليون ريال به بهانه هاي مختلف كلاهبرداري كرد.
شاكي ادامه داد: پس از گذشت مدتي ، درخواست بازپرداخت مطالباتم را كردم كه محمد با تهديد مدعي شد كه اقدام به تهيه فيلم از من كرده و در صورت ادامه پيگيري براي گرفتن پولِ خود ، او نيز اقدام به انتشار فيلم در شبكه هاي مجازي خواهـد كرد.
*دستگيري متهم در حين ايجاد مزاحمت خياباني
براساس اين گزارش در همان تحقيقات اوليه مشخص شد كه متهم از مجرمان سابقه داري است كه پيش از اين نيز به اتهام كلاهبرداري به همين شيوه و شگرد دستگير و روانه زندان شده و در حال حاضر نيز تحت تعقيب مرجع قضايي دادسراي ناحيه 2 تهران قرار دارد.
در ادامه تحقيقات مشخص شد كه وي به علت ايجاد مزاحمت خياباني توسط عوامل كلانتري 101 تجريش دستگير شده كه بلافاصله با هماهنگي مرجع قضايي «محمد . م» (متولد 1361) در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در اين گزارش آمده است: محل سكونت مجردي متهم در محله اميرآباد شمالي شناسايي و در بازرسي از اين محل ، تعداد زيادي گوشي هاي تلفن همراه متعلق به افراد غير كشف شد.
با شناسايي صاحبان گوشي هاي تلفن همراه و مراجعه اين افراد به پايگاه يكم آگاهي مشخص شد كه تمامي مالباختگان ، زنان و دختران جواني هستند كه همگي از طريق شبكه هاي مجازي بويژه سايت همسريابي با متهم آشنا شدند.
اين افراد پس از مواجه حضوري با متهم و شناسايي دقيق وي ، در اظهاراتي مشابه عنوان داشتند كه متهم در زمان قرار ملاقات حضوري با ايشان ، به بهانه هاي مختلف از جمله تماس تلفني فوري اقدام به گرفتن گوشي هاي تلفن همراه از آنها كرده و نهايتا با سوء استفاده از اعتماد و غفلت اين افراد اقدام به سرقت گوشي هاي تلفن همراه نموده و از محل متواري شده است.
سرهنگ كارآگاه كرم يوسف وند رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به دستور مقام قضايي مبني بر انتشار بدون پوشش تصوير متهم گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به دهها فقره سرقت به شيوه و شگرد مذكور و براي شناسايي جرايم ارتكابي متهم و ساير شكات، مالباختگان و بويژه ساير افرادي كه به دلايل مختلف تاكنون اقدامي جهت شكايت از متهم نداشته اند، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي بازپرس پرونده صادر شده است.
وي افزود: از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا براي پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر ( مسير شرق به غرب ) – ابتداي خيابان قلندري شمالي مراجعه كنند.
تهرام/9343//1348
۰ نفر