۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82118445
T T
۰ نفر
ایران بدهی های هرمس را پرداخت كرد/ فعالیت جدید بیمه آلمانی در پروژه های ایرانی

برلین-ایرنا- علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین از پرداخت تمام بدهی های ایران به بیمه آلمانی هرمس و احیای مجدد این بیمه صادراتی در پروژه های ایرانی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، ماجدی در گفتگوی مشترك با خبرنگار ایرنا و صدا سیما در برلین گفت :قرار است كه روز سه شنبه این بیمه احیاء و راه برای بانك ها و شركت های آلمانی برای همكاری با ایران هموار می شود.
سفیر ایران افزود: ایران تمام بدهی های خود را به بیمه صادراتی هرمس پرداخت كرد.
پیشتر رسانه های آلمانی میزان بدهی ها را حدود 500 میلیون یورو اعلام كرده بودند.
ماجدی در گفتگوی مشترك با خبرنگار ایرنا و صدا سیما در برلین گفت : مذاكرات با بیمه هرمس به كمك بانك مركزی و سایر دستگاه ها تقریبا از 9 ماه پیش آغاز شد. با مذاكراتی كه روز جمعه به همراه نماینده بانك مركزی كه در برلین انجام شد موضوع بیمه صادراتی هرمس به طور كامل حل شد و از روز اول تیر ماه این شركت آماده خواهد بود , تا تحت پروژه های ایران پوشش بیمه ای صادر كند .
وی تاكید كرد: با ورود بیمه هرمس كه پروژه ها و كالا های صادراتی به ایران پوشش می دهد , بانك های بزرگ تشویق می شوند كه فعالیت ها و ایجاد تسهیلات برای پروژه های ایران را به حالت عادی برگردانند. همچنین انتظار می رود كه تا آخر هفته بتوانیم او ای سی دی (OECD) كه درجه ریسك در خصوص سرمایه گذری است را برای ایران از درجه 7 به درجه 5 كاهش دهیم.
سفیر ایران در برلین ادامه داد: با همكاری وزارت خانه های ذیربط در ایران, انتظار داریم تا پایان سال میلادی بتوان از این پوشش بیمه هرمس استفاده كرد و حدقل 2 یا 3 پروژه را تحت این پوشش قرار داد.
سفیر كشورمان درباره دعوت رسمی آنگلا مركل صدر اعظم آلمان از حسن روحانی رییس جمهوری ایران به برلین نیز گفت : در جریان برنامه های طرفین هستیم تا این دیدار صورت بگیرد. هر دو طرف تمایل دارند كه این سفر انجام شود بنابراین در حال گفتگو در خصوص جزئیات این برنامه هستیم.
وی گفت : به محض اتمام این مرحله ، شاهد این سفر خواهیم بود تا روابط دو كشور وارد مرحله جدید شود.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در برلین در خصوص نتایج سفر اخیر وزیر خارجه كشورمان به آلمان گفت : جمع بندی سفر دكترظریف به طور كلی بیشتر پیرامون همكاری های منطقه ای از جمله خاورمیانه , عراق سوریه , یمن بوده است. در این دیدار طرفین توافق كردند كه همكاری ها و رایزنی های خود را برای توسعه صلح و ثبات منطقه و جلوگیری از تنش افزایش دهند.
ماجدی با اشاره به مواضع دولت آلمان در خصوص آتش بس و دسترسی به كمك های بشر دوستانه به مناطقی كه تحت كنترل نیروهای دولتی است , گفت : موضوع كمك های بشر دوستانه از اولویت هایی است كه هر دو كشور در نظر دارند اما پیدا كردن راه حل های این اقدام , خیلی آسان نیست چون معمولا عده ای از مردم در محاصره گروه تروریستی تكفیری داعش هستند و اینكه چگونه میتوان این كمك هارا به دست آنها رساند یكی از معضلات پیرامون گفتگوهای وزرای خارجه ایران و آلمان بود .
وی ادامه داد : قرار است رایزنی هایی در آینده در سطوح مختلف در بین دو وزارت خارجه برای تسهیل شدن كمك رسانی به مردم سوریه , انجام شود.
اروپام**456**441**1599
۰ نفر