۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82123965
T T
۰ نفر

محمد بن سلمان با رئیس شركت فیس بوك دیدار كرد

۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82123965
محمد بن سلمان با رئیس شركت فیس بوك دیدار كرد

تهران-ایرنا- محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در جریان سفر به آمریكا، با مارك زاكربرگ از بنیانگذاران و رئیس شركت فیس‌بوك دیدار كرد.

به گزارش پایگاه شبكه سعودی 'العربیه'، هدف از سفر بن سلمان به آمریكا كه در جریان آن با باراك اوباما رئیس جمهوری این كشور دیدار كرد، نزدیك‌تر كردن روابط دو جانبه، همكاری مشترك میان دو كشور عربستان و آمریكا و بحث بر سر فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.
جانشین ولیعهد سعودی به دره سیلیكون در كالیفرنیا هم رفت و در آنجا با شماری از مسئولان شركت‌های فناوری در چارچوب پروژه‌های چشم‌انداز 2030 سعودی و برنامه تحول ملی، دیدار كرد.
العربیه افزود: سفر بن سلمان شامل دیدار با مسئولان شركت‌های غول پیكر از جمله «سیسكو»، «اوبر»، «6 فلاگز»، «3ام»، «داو كیمكال» و «سی وورلد» و مسئولان شركت ‌های تكنولوژی از جمله «مایكروسافت» بود. با این شركت توافقنامه تحول فناوری اطلاعات و پروژه‌های توسعه آموزشی امضا شد.
العربیه بررسی چشم‌انداز 2030 سعودی، استفاده از دستاوردهای شركت‌‌ها، بهره‌مندی از شركت‌های غول پیكر آمریكایی در برآورد كردن نیازهای سعودی و گفت‌وگو بر سر فرصت‌های شركت‌های ملی در صادرات محصولاتشان به بازارهای جهانی را، از جمله اهداف سفر بن سلمان به آمریكا اعلام كرد.
شاهزاده سعودی در این سفر همچنین با شماری از مسئولان شركت‌های نظامی، رئیس و اعضای شركت‌های هواپیما سازی بوئینگ، ریپیون برای صنایع دفاعی و لاكهید مارتین، به صورت جداگانه‌، دیدار و گفت‌وگو كرد.
خاورم*1049**1275