۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82124653
T T
۰ نفر
اقدام رژيم آل خليفه ،ملت هاي جهان را نگران كرده است

كرج-ايرنا- امام جمعه بخش چهارباغ استان البرز اقدام گستاخانه رژيم آل خليفه در سلب تابعيت آيت الله شيخ عيسي قاسم را براي ملت هاي جهان نگران كننده توصيف كرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام قادر محمدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه چهارباغ بااشاره به اقدامات خشن و ضدانساني آل خليفه دربحرين گفت: مردم مسلمان و مظلوم بحرين سالهاست كه تحت ظلم، تبعيض، بي‏عدالتي، تحقير و اقدامات خشن و ضدانساني آل خليفه قرار دارند.
وي ادامه داد: گستاخي آل خليفه به جايي رسيده كه با ناديده گرفتن نجابت مردم و با سوءاستفاده از سكوت معنادار سازمان‏هاي حقوق بشري به‏ويژه سران پرمدعاي آمريكا و كشورهاي غربي، هر روز بر دامنه جنايات خود و ايجاد خفقان و فشار بيشتر بر ملت بحرين افزوده است.
محمدي گفت: بازداشت غيرقانوني شيخ علي سلمان و ديگر رهبران سياسي و ديني بحرين در سايه سكوت مرگبار مجامع بين‏المللي، آل خليفه را به گستاخي خطرناك ديگري سوق داد تا حريم روحاني برجسته و رهبر ديني شيعيان بحرين حضرت آيت‏الله شيخ عيسي قاسم را مورد تعرض قرار دهد.
وي اظهار داشت: رژيم آل خليفه با تهديد وجود شريف آن عالم وارسته، تصورات نگران‏كننده‏اي را در اذهان عموم مردم منطقه و جهان اسلام و به‏ويژه مسلمانان بحرين به‏وجود آورد.
وي گفت: آنچه رژيم وابسته آل خليفه و اربابان و حاميانش بايد بدانند اين است كه با اهانت و تعرض به آيت‏الله شيخ عيسي قاسم، بازي فوق‏العاده خطرناكي را آغاز كرده‏اند كه اگر با استمرار فشارها و اهانت به ساحت مقدس علم و فقاهت همراه باشد، سرآغاز انتفاضه خونيني است كه عواقب آن به‏عهده كساني خواهد بود كه به گستاخي حكام بحرين مشروعيت داده و اين بازي مرگ و زندگي را دامن زده‏اند.
حجت الاسلام محمدي درادامه با دعوت از مردم شريف وروزه دار براي حضور در راهپيمايي با شكوه روز قدس گفت: تا به امروز هيچ مسأله‏اي نتوانسته روز قدس را به فراموشي بسپارد و همه ساله حضور مسلمانان در سراسر جهان در راهپيمايي روز قدس باشكوه‏تر از سال قبل برگزار مي‏شود. در سال‏هاي اخير نقشه شوم و خطرناكي با هدف بر هم ريختن جهان اسلام از طريق جنگ‏هاي مذهبي و قومي از سوي دشمنان اسلام طراحي شده و در حال اجرا است.
وي بيان داشت:هدف راهبردي اين توطئه خطرناك تأمين امنيت رژيم صهيونيستي و تداوم حضور استعمارگران غربي در كشورهاي اسلامي از طريق تضعيف محور مقاومت و به بن‏بست رساندن جريان بيداري اسلامي است.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اين‏كه در شرايط كنوني مثلث شوم آمريكا، رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي عليه جهان اسلام و در راستاي تغيير اولويت‏ها در جهان اسلام وارد عمل شده‏اند، روز جهاني قدس به‏خصوص امسال از اهميت ويژه و راهبردي برخوردار است.
امام جمعه چهارباغ گفت: مسأله فلسطين و نابودي رژيم صهيونيستي و آزادي قدس شريف كماكان در دستور كار همه ملت‏هاي مسلمان قرار دارد.
محمدي با تسليت فرارسيدن ايام شهادت حضرت علي (ع) اظهار داشت: دوران حكومت چهار سال و نه ماهِ اميرالمؤمنين(ع) از حساس‏ترين دوره‏هاي تاريخ اسلام است.
وي ادامه داد: امام(ع) براي برقراري عدالت و امنيت و حاكميت اسلام و استقلال جامعه اسلامي و حمايت از محرومان و مبارزه بي‏امان با ظالمان، فاسدان، فتنه‏گران و توطئه‏گران، به جهاد عميق و مستمر با ناكثين و قاسطين و مارقين مبادرت ورزيدواين دوران جزء درخشان‏ترين و آموزنده‏ترين ابعاد زندگاني و سيره و سنت آن‏حضرت است.
امام جمعه چهارباغ درادامه با اشاره به ديدار رمضاني رئيس‌جمهور و اعضاي هيأت دولت با رهبرمعظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبري دراين ديداربه تبيين چند حكمت از نهج‌البلاغه پرداختند.
وي ادامه داد: ايشان با اشاره به يكي ديگر از حكمت‌هاي حضرت علي (عليه‌السلام) در نهج‌البلاغه، به موضوع نگاه طعمه‌اي به مسئوليت براي رسيدن به ثروت و امتيازهاي خاص پرداختند و گفتند: چنين نگاهي به مسئوليت كه در واقع يك امانت است، موجب كوچك و حقير شدن انسان خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد كه رهبر انقلاب اسلامي در همين خصوص به موضوع اخير حقوق‌هاي كلان اشاره و تأكيد كردند: موضوع حقوق‌هاي نجومي، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند كه اين موضوع از استثناها است و اكثر مديران دستگاه‌ها، انسان‌هاي پاك‌دست هستند، اما همين تعداد كم نيز خيلي بد است و بايد حتماً با آن برخورد شود.
محمدي گفت: ايشان با اشاره به دستور رئيس‌جمهور به معاون اول براي پيگيري موضوع خاطرنشان كردند: اين موضوع نبايد شامل مرور زمان شود بلكه بايد حتماً به صورت جدي پيگيري، و نتيجه‌ي آن به اطلاع مردم رسانده شود.
امام جمعه چهارباغ درپايان از اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگيري تروريستها قدرداني كرد.
6155