۵ تیر ۱۳۹۵، ۸:۲۵
کد خبر: 82125186
T T
۰ نفر
امام جمعه اسديه: شبهاي قدر بهترين زمان براي پذيرش توبه است

بيرجند - ايرنا - امام جمعه اسديه مركز شهرستان درميان با بيان اينكه شب‌هاي قدر فرصت مناسبي براي شستشوي جان و دل انسانهاست، گفت: شب‌هاي قدر بهترين زمان براي پذيرش توبه به درگاه الهي و پرهيز از گناه است.

حجت الاسلام عليرضا حسيني جمعه شب در مراسم احيا شب قدر (نوزدهم ماه مبارك رمضان) در مسجد محمد رسول الله(ص) شهر اسديه افزود: در شب قدر درهاي توبه و استغفار به روي بندگان خدا باز است، بايد از اين شب هاي پرارزش به بهترين شكل بهره جست.
وي ادامه داد: اين ايام فرصت خوبي است تا افرادي كه از درگاه رحمت الهي فاصله گرفته اند، با استغفار با خداي خود آشتي كنند، در شب قدر بايد از همه قطع اميد كرد و تنها به خدواند متعال توسل جوييم.
وي با بيان اينكه شب قدر فرصت عاشق خداوند شدن است، اضافه كرد: شب قدر فرصتي براي شكايت انسان از نفس خود به خداوند نيز است.
وي بيان كرد: ماه مبارك رمضان ماه رستاخيز دل و جان آدمي است و بايد دستاورد خوبي از اين ماه براي خود داشته باشيم، رمضان ماه پاكي و پيراستگي و آراستگي دل است.
وي افزود: ماه مبارك رمضان، ماه تقويت و تحكيم انس با ولايت و امامت است كه بايد همه اين ها را در شب هاي قدر به خوبي دنبال كنيم.
وي با تاكيد بر كمك به فقرا و نيازمندان در ماه مبارك رمضان، گفت: بدون ترديد يكي از مهمترين آموزه هاي ديني كه قرآن كريم در موراد مختلف همواره بر آن تاكيد داشته و مسلمانان را به آن توصيه كرده، كمك به نيازمندان و فقرا در جامعه است.
در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان شب ضربت خوردن حضرت اميرالمومنين(ع)،مراسم احيا شب قدر اول كه در روايات رسيده از امامان معصوم (ع) فضيلت آن از هزار ماه بيشتر است، در شهرستان درميان با حضور گسترده مردم در مساجد، حسينيه‌ها و مكان‌ هاي مذهبي و زيارتي برگزار شد.
در اين آئين معنوي و روحاني كه با حضور گسترده مردم در سراسر شهرستان برگزار شد، دعاهاي افتتاح، جوشن كبير و ذكر استغفار قرائت و قرآن به سر گرفته شد.
شهر اسديه مركز شهرستان مرزي درميان در 105كيلومتري شرق بيرجند قرار دارد.
2047/7556