۶ تیر ۱۳۹۵، ۱:۰۴
کد خبر: 82126406
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: طرح انتقال آب درياي خزر مبناي علمي و كارشناسي ندارد

ساري - ايرنا - نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح انتقال آب از درياي خزر به كوير مركزي ايران مبناي علمي و كارشناسي ندارد و اين موضوع را نمايندگان مازندران گوشزد كرده اند.

حسين نيازآذري شنبه شب در نشستي با تشكل ها و سازمان هاي مردم نهاد شهرستان آمل افزود : مجمع نمايندگان مازندران پيش نويسي را در اين زمينه نيز در دستور كار قرار داده اند كه در آن تاكيد شده است اين طرح ضمن تحميل هزينه هاي سنگين، چيزي عايد كشور نخواهد كرد.
سخنگوي مجمع نمايندگان مازندران ادامه داد: طرح انتقال آب از درياي خزر همچنين معضلات زيست محيطي جبران ناپذيري را پديد مي آورد و علاوه بر آن تبعات اجتماعي بسيار نگران كننده اي نيز در پي خواهد داشت.
عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مجمع نمايندگان مازندران در اين خصوص بي تفاوت نخواهند بود، چرا كه صيانت از آثار تاريخي، فرهنگي و اجتماعي از دغدغه هاي نمايندگان است.
طرح انتقال آب درياي خزر به كوير مركزي در دولت نهم كليد خورد و از آن زمان تاكنون به موضوع جدل برانگيز در استان مازندران تبديل شده است .
نماينده مردم بابل در مجلس همچنين از موضوع مزمن پسماند به عنوان دغدغه جدي در مازندران ياد كرد و افزود: اين موضوع در اولويت جدي نمايندگان استان قرار دارد و متاسفانه امروز در بهترين نقاط شهرستان بابل زباله ها با شيوه هاي غلط سنتي دپو مي شود.
نيازآذري اظهار داشت: در سال گذشته به منظور رفع گوشه اي از اين نگراني ها دولت قول مساعد براي انتقال محل دپوي زباله ظرف مدت زمان يك ماه را داده بود كه به دليل برخي از مشكلات اجتماعي به نتيجه نرسيد.
نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد : با توجه به اهميت موضوع زباله و پسماند تا زماني كه اين تهديد به فرصت تبديل نشود ، موضوع در دستور كار نمايندگان استان مازندران خواهد بود و با توجه به استقرار دو سه دستگاه زباله سوز با توجه به موقعيت گردشگري در استان مازندران ، رفع نياز نخواهد شد.
استان مازندران 12 كرسي در مجلس شوراي اسلامي دارد .
7328/1654**1565
۰ نفر