۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۸
کد خبر: 82130842
T T
۰ نفر
آغاز رهاسازی 75 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه سفیدرود

رشت - ایرنا - رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه از آغاز طرح رها سازی 75 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی سفید در رودخانه سفیدرود این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا سلیمانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ؛ ارزش این تعداد بچه ماهی استخوانی را 40 میلیارد ریال عنوان كرد و اظهار داشت: تكثیر ،پرورش و رها سازی این بچه ماهیان استخوانی توسط سه مركز تكثیر و پرورش ماهیان استان گیلان صورت می گیرد.
وی با بیان اینكه رها سازی بچه ماهیان استخوانی تا پایان تیرماه امسال ادامه خواهد داشت اظهار داشت: به منظور رها سازی این بچه ماهیان استخوانی امسال تعداد 26 هزار قطعه از ماهیان مولد استخوانی در رودخانه سفیدرود این شهرستان صید و به مراكز تكثیر و پرورش ماهیان استخوانی گیلان ارسال شده است.
سلیمانی با اشاره به اینكه در سال گذشته 70 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه سفیدرود این شهرستان با هدف غنی سازی منابع زیستی دریای خزر رها سازی شده یادآور شد: رها سازی بچه ماهیان استخوانی در این شهرستان امسال 10 درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینكه 80 درصد از ماهیان مولد استخوانی گیلان در رودخانه سفیدرود صید و به مراكز تكثیر و پرورش ارسال می شوند یادآور شد: احیاء و بازسازی ذخایر دریای خزر از اهداف مهم رها سازی بچه ماهیان استخوانی در رودخانه سفیدرود به شمار می رود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت رودخانه سفیدرود اظهار داشت: سفیدرود یكی از بزرگترین و مهمترین رودخانه هایی است كه به دریای خزر منتهی می شود .
وی از سفیدرود به عنوان یكی از زیستگاههای مهم ماهیان استخوانی و غضروفی یاد كرد و گفت: اهمیت این زیستگاه مهم طبیعی موجب شده تا ماهیان استخوانی و غضروفی برای تخم ریزی و تكثیر به این رودخانه مهاجرت كنند.
سلیمانی با اشاره به اینكه حدود 20 كیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود از شهرستان آستانه اشرفیه می گذرد ، اظهار داشت: این شهرستان از وجود 36 كیلومتر سواحل دریایی نیز برخوردار است.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
7287/6070