۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱
کد خبر: 82132542
T T
۰ نفر
گرماي شديد و حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس

تهران - ايرنا - راهپيمايي روز قدس در تهران با حضور ميليوني مردم روزه ‌دار از مسيرهاي 9 گانه در تهران درحالي آغاز شد كه گرماي طاقت فرساي پايتخت نيز نتوانست آنان را در خانه نگه دارد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، راهپيمايي روز قدس در تهران با حضور ميليوني مردم روزه ‌دار از مسيرهاي 9 گانه در تهران درحالي آغاز شد كه گرماي 42 درجه اي هوا يكي از گرم ترين روزهاي سال را رقم زد.
از حضور مادراني كه كودكان خود را در آغوش دارند تا افراد سالمندي كه در اين گرماي طاقت فرسا براي همبستگي با مردم مظلوم فلسطين به سوي دانشگاه تهران در حركت هستند، نشان دهنده شور و نشاط انقلابي مردم است.
گروه‌هاي دانش آموزي، جانبازان، ورزشكاران، روحانيون و اقشار مختلف مردم در راهپيمايي امروز كه با حمل پرچم هايي، رسوايي رژيم صهيونيستي و حاميان اين رژيم به ويژه دولت آمريكا را به جهانيان اعلام مي كنند، لبيك به نداي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران است كه روز قدس را روز نجات اسلام دانست.
علاوه بر فرياد مردم روزه دار با شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل، پخش آهنگ‌هاي حماسي از خوانندگان انقلابي كشورمان در مسيرهاي راهپيمايي حال و هواي ويژه اي به مراسم امروز داده است.
سخنان رهبر معظم انقلاب كه فرمود «اسراييل 25 سال آينده را نخواهد ديد» در دستان برخي از راهپيمايي كنندگان جلب توجه مي كند و برخي نيز با موشك‌هاي بالستيك ايران از نوع عماد، شهاب و سجيل عكس يادگاري مي گيرند.
اين موشك‌ها جزو جنجالي ترين مسائلي است كه كشورهاي غربي به خصوص آمريكا بسياري از تحريم‌هاي ايران را به بهانه آزمايش و توسعه اين موشك ها وضع كرده و خصوصا پس از اجراي برجام نيز از حجم اين جوسازي‌ها كاسته نشده است.

* درخواست آزادي چهار ديپلمات ربوده‌شده
در راهپيمايي امروز مردم همچينن با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضمون حمايت از مردم مظلوم فلسطين و آزادي قدس و همچنين رهايي چهار ديپلمات ربوده شده ايران از چنگال رژيم صهيونيستي خشم و انزجار خود را از رژيم اسراييل اعلام كردند.
كمپين مردمي حاج احمد متوسليان با نصب بنري در ميدان انقلاب خواستار رسيدگي وضعيت چهار ديپلمات اسير در رژيم صهيونيستي شده است.
غرفه‌اي با موضوع چهار ديپلمات ايراني با حضور سيد رائد موسوي مسئول كميته مردمي چهار ديپلمات در خيابان انقلاب و در مسير راهپيمايان برپا شده كه مردم با امضاي طوماري بر لزوم آزادسازي اين چهار ديپلمات تاكيد كردند.

* جهان عاري از صهيونيست در شبكه هاي اجتماعي
مردم روزه دار تهران در مسير راهپيمايي با امضاي طوماري كمپين جهان عاري از صهيونيست را راه‌اندازي كردند و مخاطبان شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند در اين كمپين شركت كنند.
فراهنگ ** 1003** 1569
۰ نفر