۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82136461
T T
۰ نفر
موگرینی: محكومیت بمب گذاری بغداد/ اتحادیه اروپا در جنگ با داعش در كنار دولت عراق است

تهران-ایرنا- «فدریكا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای بمب گذاری سحرگاه یكشنبه در بغداد پایتخت عراق را كه بر اثر آن 82 نفر كشته و 200 نفر زخمی شدند، محكوم كرد و گفت: اتحادیه اروپا در جنگ با داعش در كنار دولت عراق قرار دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، موگرینی در این بیانیه با ابراز تسلیت اتحادیه اروپا به خانواده ها و دوستان قربانیان این حمله، بهبود سریع همه مجروحان را آرزو كرد و افزود: پیروزی نظامی نیروهای امنیتی عراق و به ویژه آزادسازی اخیر شهر فلوجه، گامی مهم در جنگ با داعش است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح كرد: ما به حمایت از عراق و به ویژه تلاش هایش در برقراری هر چه سریع تر ثبات در مناطق آزاد شده از سلطه داعش ادامه خواهیم داد.
به گزارش ایرنا، در ساعت 50 دقیقه بامداد یكشنبه، اولین انفجار سحری بغداد رخ داد كه اهالی خیابان كراده مریم داخل در مركز پایتخت، به شدت غافلگیر و وحشت زده به خیابان ها ریختند.
حمله تروریستی به كراده مریم با یك خودرو بمب گذاری شده انجام شد كه ساختمان مجتمع تجاری در محل انفجار تا نزدیك به یك ساعت در آتش می سوخت و خودروهای آتش نشانی با كمك مردم محل توانستند آتش را مهار كنند.
در دومین حمله تروریستی سحرگاه یكشنبه كه در بازار محلی واقع در شمال بغداد روی داد نیز تعدادی از شهروندان عراقی كشته و زخمی شدند.
براساس این گزارش، حمله تروریستی كه احتمال داده می شود، با یك بمب دست ساز انجام شده، در بازار محلی الشلال در شمال بغداد صورت گرفت.
گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی سحرگاه امروز (یكشنبه) در بغداد پایتخت عراق را برعهده گرفت. حملات تروریستی گروه تكفیری داعش مدت ها بود كه در پایتخت عراق به میزان قابل توجهی كاهش یافته بود.
داعش طی هفته های اخیر شكست های سنگینی در استان های الانبار (فلوجه) و موصل متحمل شده و شهر فلوجه در حدود 55 كیلومتری غرب بغداد را كه به مدت 30 ماه در كنترل خود داشت، هفته گذشته بعد از نبردهای یك ماهه از دست داد.
اروپام**9158**1572
۰ نفر