۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۷
کد خبر: 82136621
T T
۰ نفر
آسوشیتدپرس: گرسنگان ونزوئلا غذای خود را می كارند

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس از كاراكاس گزارش داد كه گرسنگی ناشی از بحران اقتصادی ونزوئلا موجب شده است برخی از شهروندان این كشور مواد غذایی مورد نیاز خود را بكارند.

به گزارش ایرنا، یك مادر ونزوئلایی به آسوشیتدپرس گفت كه در 3 ماه بیش از 15 كیلو لاغر شده تا دختر 6 ساله اش غذا برای خوردن داشته باشد. وی می گوید: 'ما روزی دو وعده غذا می خوریم، اگر صبحانه بخوریم ناهاری در كار نیست و اگر ناهار بخوریم دیگر شام نداریم.'
بر اساس گزارش امروز (دوشنبه) آسوشیتدپرس، با اینكه ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی جهان را دارد، این كشور از كمبود شدید مواد غذایی رنج می برد و مردم به سختی قادر به تهیه آنها هستند. مقام های دولتی، تجار و بازرگانان راست گرا را متهم می كنند كه با احتكار اجناس قصد ایجاد آشوب و هرج و مرج را دارند. منتقدین دولت ولی معتقدند كه سوء مدیریت اقتصادی عامل این اوضاع بحرانی است.
در حالیكه تولید مواد غذایی كاهش و تورم افزایش یافته است، برخی از ونزوئلایی ها به این فكر افتاده اند تا در خانه خود سبزی كاشته و آن را به سبد غذایی خود بازگردانند.
پیش بینی می شود كه با كمك دولت، تا سال 2019 سبزی كاری خانگی حدود 20درصد از تولیدات غذایی را تشكیل دهد.
با این حال صاحبنظران معتقدند كه شاید این اقدام كافی نبوده و كمبود دیگر مواد غذایی مانند آرد، ماكارونی و برنج را جبران نكند.
لورنا فریتز (Lorena Freitez)، وزیر كشاورزی شهری به آسوشیتدپرس گفت: 'كشاورزی شهری كمبود مواد غذایی را كاهش می دهد. گام های بزرگی به سمت خودكفایی غذایی برمی داریم و دیگر تا این حد وابسته به واردات نخواهیم بود.'
آلونك نشین های كاراكاس به امید اینكه تا چند وقت دیگر سبزیجات را دوباره به سفره خود بازگردانند، از بوته های گوجه فرنگی، ریحان، چغندر، لوبیا سیاه، كاهو و بسیاری سبزیجات دیگر نگهداری می كنند.
اروپام**3092**1572