۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82136713
T T
۰ نفر

تشكيل نيروي ويژه روسيه آغاز شد

۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82136713
تشكيل نيروي ويژه روسيه آغاز شد

مسكو- ايرنا- با تاييد قانون مصوب تشكيل نيروي ويژه با عنوان گارد ملي توسط ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه، برنامه ادغام يگان هاي وزارت كشور و نيروي واكنش سريع با ماموريت هاي مختلف بويژه حفظ تماميت ارضي اين كشور آغاز شد.

به گزارش ايرنا، براساس اين قانون كه امروز (دوشنبه) به عنوان سند ملي در پايگاه رسمي اطلاع رساني حقوقي روسيه منتشر شده، همچنين مبارزه با تروريسم و جنايات سازمان يافته از ديگر ماموريت هاي اصلي نيروي در حال تشكيل اعلام است.
همچنين اين يگان به صورت متمركز مسئول حفاظت از تاسيسات مهم راهبردي خواهد بود كه اين وظايف پيشتر به صورت غيرمتمركز در بخش هاي مختلف انجام مي شد.
برقراري نظم در شرايط اضطراري، پاسداري از محموله هاي حساس در حال انتقال، نگهباني از مرزها و همكاري با سازمان امنيت فدرال روسيه نيز از ديگر ماموريت هاي مهم تعريف شده براي اين نيرو است.
ژنرال ويكتور زولوتف كه سال ها مسئوليت فرماندهي محافظان رييس جمهوري روسيه را برعهده داشته است نيز به عنوان فرمانده گارد ملي منصوب شده است.
روسيه با بيش از 17 ميليون و 50 هزار كيلومتر مربع مساحت به عنوان بزرگترين كشور جهان، گستره اي از آسيا و اروپا و همچنين تا قطب شمال را در بر مي گيرد كه مرزهاي گسترده خاكي با كشورهاي مختلف و همچنين دريايي دارد و اكنون اصلي ترين وظيفه نيروي تازه تشكيل پاسداري از تماميت ارضي اين كشور است.
اروپام * 391 ** 1516