برای ركوردزنی سیامند رحمان در پارالمپیك برنامه ریزی كرده ایم

ارومیه- ایرنا- سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان گفت: علاوه بر كسب مدال طلای سیامند رحمان در بازی های پارالمپیك 2016 ریودوژانیروی برزیل، برای ركودزنی رویایی این قهرمان نیز برنامه ریزی كرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد دلجوان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیامند رحمان در جریان تمریناتش ركوردهای 302، 305، 306 و 310 كیلو گرم را به ثبت رسانده است و می تواند ركورد بالای 300 كیلوگرم را كه سالها قولش را داده است، در پارالمپیك برزیل ثبت كند.
وی اظهار كرد: سیامند رحمان علاوه بر بحث فنی یكی از با اخلاق ترین قهرمانان ورزشی جهان به شمار می رود كه رسم پهلوانی را به نحو احسن به جا آورده است.
دلجوان بیان كرد: هم اكنون پنج ورزشكار در اردوی آمادگی تیم ملی به میزبانی هتل آریای ارومیه حضور دارند و مجید فرزین به عنوان ششمین بازیكن پس از رفع محرومیتش از سوی كمیته انضباطی به اردوهای بعدی اضافه می شود.
وی اضافه كرد: آمادگی روانی، فنی و جسمی بازیكنان در حد خوبی است و اطمینان دارم همانند بازی های پارالمپیك لندن و رقابتهای جهانی موفقیت های قابل قبولی را برای ایران اسلامی كسب می كنیم.
دلجوان افزود: تمامی امكانات لازم برای تمرین، اسكان و تغذیه بازیكنان در هتل آریای ارومیه فراهم است و سیامند رحمان و عبدالله چمن گلی مدیر كل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و هیات جانبازان و معلولان استان و شهرستان ارومیه نقش مهمی در برپایی این اردو داشتند.
وی ادامه داد: پس از پایان اردوی ارومیه، دو مرحله اردوی آمادگی دیگر نیز تا آغاز بازی های پارالمپیك در تهران برگزار خواهیم كرد و سپس روز دهم شهریور ماه عازم شهر ریودوژانیروی برزیل می شویم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شانزدهمین دوره تمرینات درون اردویی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان ایران با حضور پنج ورزشكار در ارومیه آغاز شده است.
سیدحامد صلحی پور در دسته 88 كیلوگرم، علی صادق زاده در وزن 107 كیلوگرم، سامان رضی در وزن 97 كیلوگرم، سیامند رحمان در وزن به اضافه 107 كیلوگرم و حمزه محمدی در دسته 65 كیلوگرم ملی پوشان دعوت شده به این اردو هستند و تمرینات را زیر نظر احمد دلجوان سرمربی، غلامرضا آستركی به عنوان مربی و احمد ملاحسینی به عنوان سرپرست برگزار می كنند.
تمرینات این دوره از 5 تا 18 تیر ماه در هتل آریای ارومیه در حال پیگیری است.
سیامند رحمان متولد سال 1367 شهرستان اشنویه از توابع استان آذربایجان غربی است و در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد.
رحمان روز 30 بهمن ماه سال 94 در رقابت های دسته فوق سنگین جهانی امارات به ترتیب با مهار وزنه های 275، 286 و 296 كیلوگرمی موفق شد بار دیگر عنوان قهرمانی جهان در دسته به اضافه 107 كیلوگرم را از آن خود كند.
قهرمان معلول سنگین وزن تاكنون 9 بار ركورد دسته به اضافه 107 كیلوگرم را جا به جا و به نام خود ثبت كرده است.
رحمان در مسابقه های پارالمپیك 2012 لندن نیز با غلبه بر وزنه 280 كیلوگرم توانست ركورد وزنه برداری فوق سنگین پارالمپیك را به نام خود ثبت كند.
بازی های پارالمپیك 2016 برزیل طی روزهای 17 تا 28 شهریور سال جاری با حضور چهار هزار و 350 ورزشكار از 70 كشور جهان در 22 رشته ورزشی برگزار می شود.
7126/1905
۰ نفر