۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82138100
T T
۰ نفر
با تصویب شورای شهر؛ كرایه سرویس مدارس شهر تهران 15 درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه افزایش 15 درصدی نرخ كرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 96-95 را تصویب كردند.

به گزارش ایرنا، احمد دنیامالی رئیس كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در دویست و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر و در جریان بررسی لایحه نرخ كرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی 96-95 گفت: در این لایحه پیشنهاد شده تا 10 درصد از مبلغ را شركت های خصوصی طرف قرارداد دریافت كنند.
وی افزود: كمیسیون عمران با دریافت 10 درصد مبلغ قرارداد از سوی شركت های خصوصی مخالفت كرده و این رقم را به دو درصد كاهش داد.
دنیامالی با بیان اینكه به مشكلات این حوزه در لایحه توجه شده است، خاطر نشان كرد: در این لایحه سازمان تاكسیرانی و شركت واحد اتوبوسرانی موظف اند كه برای سرویس مدارس دخترانه از بانوان راننده استفاده شود.
معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص این لایحه گفت: سرویس های مدارس تنها از نظر مسافت قیمت گذاری می شوند در صورتی كه با توجه به شكایت متعدد والدین از نحوه عملكرد سرویس های مدارس، باید بررسی كیفی فعالیت سرویس ها مورد توجه شورا قرار گیرد.
وی افزود: برهمین اساس در لایحه قیمت گذاری سرویس های مدارس، باید نحوه نظارت بر عملكرد آنها نیز لحاظ شود.
علیرضا دبیر رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینكه نرخ سرویس مدارس واقعی نیست، افزود: مبالغی بالاتر از مبلغ رسمی و تعیین شده از والدین گرفته می شود.
میثم مظفر رئیس سازمان تاكسیرانی نیز كه دراین جلسه شورا حضور داشت، گفت: سازمان تاكسیرانی كار ساماندهی سرویس مدارس را به عهده دارد و كار عقد قرارداد همكاری از سوی آموزش و پرورش و مدیران مدارس انجام می شود.
وی افزود: 22 هزار سرویس مدرسه در تهران فعال هستند كه تعدادی از این خودروها تاكسی و بسیاری نیز خودروهای شخصی هستند.
وی گفت: سازمان تاكسیرانی تاكنون برای 16 هزارخودرو سرویس مدارس در سطح تهران برچسب نظارت صادر كرده است.
مظفر افزود: شهرداری تهران سالانه چند صد میلیون تومان برای ساماندهی سرویس مدارس شامل ارائه آموزش و نظارت بر معاینه فنی خودروها هزینه می كند.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص این لایحه گفت: بهتر است سازمان تاكسیرانی مرجع نهایی در شكایت والدین از نحوه فعالیت سرویس مدارس باشد.
وی گفت: سازمان تاكسیرانی باید هر سه ماه یكبار گزارش وضعیت سرویس های مدارس را به شورا ارائه كند.
چمران گفت: دراین زمینه باید تفاهم نامه و قرارداد كاری میان سازمان تاكسیرانی و مدارس منعقد شود تا از بروز بسیاری از مشكلات موجود جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، در نهایت لایحه افزایش 15 درصدی نرخ كرایه سرویس مدارس شهر تهران برای سال تحصیلی آینده با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.
تهرام/7244// 1625
۰ نفر