۱۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82139853
T T
۰ نفر
جهانگیری : فساد بزرگ مالی نباید پشت فیش های نجومی مخفی شود

ساری - ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری گفت : نباید فساد بزرگ مالی پشت فیش های نجومی مطرح شده مخفی شود و ذهن افكار عمومی منحرف شود .

اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم كه در بابلسر برگزار شد ، ادامه داد : متاسفانه عده ای با دریافت های غیر متعارف و نجومی ، قلب مردم را جریحه دار كردند كه دولت از این بابت رسما از مردم عذرخواهی می كند .
وی ادامه داد : به همین منظور بی سابقه ترین تغییرات در مدیریت بانكی كشور صورت گرفت و قطعا با متخلفان برخورد می شود .
معاون اول رئیس جمهوری گفت : در كشور، جوانی 30 ساله 10 هزار میلیارد تومان پول كشور را به یغما برده است اما تاكنون كسی مسئولیت آن را نپذیرفته و یا از مردم عذرخواهی نكرده است .
وی ، آن چیزی را كه موجب نگرانی جامعه شده است را فساد بزرگ مالی دانست كه تا یكصد سال آینده مردم آن را فراموش نمی كنند و نباید با مطرح كردن فیش های نجومی ذهن مردم را از اصل موضوع منحرف كرد .
***اجرای برنامه های جدی دولت برای رونق تولید و اقتصاد
معاون اول رئیس جمهوری گفت : امسال ، رونق تولید و اقتصاد ازجمله اولویت های دولت است كه برای تحقق آن باید برنامه ها و تصمیمات جدی اتخاذ شود .
وی از جدی گرفتن بازار داخلی كشور ، مدیریت واردات به كشور ، افزایش صادرات به كشورهای همسایه اروپا و حمایت از تولیدكنندگان داخلی به عنوان برنامه های دولت برای رونق تولید و اقتصاد نام برد .
جهانگیری ادامه داد : با توجه به رخدادهای سیاسی روسیه با اتحادیه اروپا و همچنین روسیه با تركیه ، بازار بسیار خوب و طلایی برای صادرات كشور فراهم شده است كه مازندران می تواند دراین مهم نقش اساسی داشته باشد.
وی افزود : متاسفانه برخی از كشورها به دنبال مخدوش كردن ارتباط كشورمان با كشورهای همسایه هستند تا قادر به صادرات و تقویت اقتصادی كشور نباشیم .
معاون اول رئیس جمهوری تاكید كرد : می بایست با هوشیاری این توطئه ها را خنثی بكنیم و تعاملات خوبی را با كشورها برقرار بكنیم .
وی در بخش دیگری از سخنانش برجام را سرمنشا توفیقات زیاد برای كشور دانست و گفت : صادرات نفت كمتر از یك میلیون بشكه ، امروز به دو و نیم میلیون بشكه نفت و میعانات گازی در روز رسیده است .
جهانگیری از این مساله به عنوان اتفاق بزرگ و خوب برای كشور نام برد .
***اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نظر مشترك تمامی مسئولان
معاون اول رئیس جمهوری گفت : خوشبختانه امروز تمامی مسئولان كشور بر مساله اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نظر مشتركی دارند و با اجرای دقیق آن می توانیم گره های كور اقتصادی كشور را بگشاییم .
وی از بیكاری به عنوان اساسی ترین گره كور اقتصادی كشور نام برد و ادامه داد : افزایش جمعیت دهه 60 در برهه ای از زمان چالش هایی را برای كشور به همراه داشته است كه موظف به اتخاذ تصمیمات درست برای مدیریت ور فع این مسائل هستیم .
جهانگیری شغل را مهمترین خواسته و مطالبه جمعیت دهه 60 كشور دانست .
معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته به مازندران سفر كرد كه بازدید از طرح های راهبردی و زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد واقع در حاشیه شرقی دریای خزر و شركت در همایش مدیران ، نخبگان و دست اندركاران اقتصاد مقاومتی مازندران در بابلسر از برنامه های سفر دو روزه جهانگیری به این استان است.
7328/2096/1654 /1484
۰ نفر