۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82144126
T T
۰ نفر

تردد 2 میلیون و 200 هزار مسافر به قشم

۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82144126
تردد 2 میلیون و 200 هزار مسافر به قشم

قشم- ایرنا- مدیركل گمرك قشم گفت: 2 میلیون و 200 هزار و 841 مسافر در سه ماهه نخست امسال از مبادی ورودی و خروجی این جزیره تردد كردند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.

حسین سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان مسافر از مبادی فرودگاه بین المللی قشم، اسكله های پهل - لافت و شهید حقانی - شهید ذاكری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در این مدت 384 هزار و 815 دستگاه كامیون، اتوبوس، نیسان و سواری نیز از طریق اسكله های پهل در بندر خمیر و لافت در جزیره قشم تردد كرده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد سه درصدی را نشان می دهد.
سعیدی اظهار كرد: در مدت یاد شده 25 فقره اظهارنامه ورود موقت خودرو سواری ساكنان جزیره و كانتینر خالی (برای مدت یك ماه به سرزمین اصلی) به ارزش بیش از چهار میلیون و 576 هزار و 500 دلار نیز از طریق این گمرك صادر شده است.
مدیركل گمرك قشم اضافه كرد: این میزان در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته ورود خودرو سواری و كانتینر خالی به سرزمین اصلی، به ترتیب 73 و 58 درصد كاهش داشته است.
جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یك هزار و 500 كیلومتر مربع وسعت، در 20 كیلومتری جنوب بندرعباس مركز هرمزگان واقع شده و در طول سال میزبان چندین میلیون مسافر از نقاط مختلف ایران و جهان است.
مسافران جزیره قشم كه اوج سفر آنان در ایام تعطیلات پایان سال و نوروزی صورت می گیرد، با هدف تماشای ظرفیت های گردشگری قشم، سواحل زیبا، استفاده از غذاهای لذیذ بومیان، خرید صنایع دستی هنرمندان و استفاده از بازار مناسب، به این منطقه سفر می كنند.
2090/ 1484
۰ نفر