۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82145724
T T
۰ نفر
كاهش 18 درصدی بارندگی در فلات مركزی

تهران- ایرنا- شركت مدیریت منابع آب ایران اعلام كرد: با وجود افزایش نسبی بارش‌های كشور در سال جاری، حجم بارندگی در حوضه آبریز فلات مركزی در مقایسه با بلندمدت 18 درصد كاهش داشته است.

به‌ گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، براساس آخرین آمار ارایه شده درباره وضعیت بارندگی كشور به تفكیك حوضه‌های آبریز شش‌گانه،‌ از ابتدای مهر ماه 1394 تا 15 تیرماه سالجاری، حوضه فلات مركزی در مقایسه با بلندمدت، با كاهش 18 درصدی بارش‌ها مواجه بوده اما در مقایسه با سال قبل‌ افزایش 3 درصدی بارندگی را ثبت كرده است.
براساس این گزارش، حوضه آبریز مرزی شرق در مقایسه با بلندمدت، پس از حوضه فلات مركزی در رتبه دوم كاهش بارش قرار داشته و با كاهش هشت درصدی بارندگی‌ها همراه بوده است.
همچنین بیشترین درصد افزایش بارش‌ها در مقایسه با بلندمدت، مربوط به حوضه آبریز دریاچه ارومیه با 25 درصد و پس از آن حوضه دریای خزر با 20 درصد افزایش گزارش شده است.
حوضه قره‌قوم نیز نسبت به درازمدت 16 درصد افزایش بارش داشته و وضعیت بارش حوضه خلیج فارس و دریای عمان نیز بدون تغییر نسبت به بلندمدت باقی مانده است.
بر این اساس؛ از ابتدای سال آبی جاری تا 15 تیرماه، حوضه‌های آبریز دریای خزر 446، خلیج فارس و دریای عمان 361، دریاچه ارومیه 321، قره‌قوم 250، فلات مركزی130 و مرزی شرق 93 میلیمتر بارندگی داشته‌اند.
آخرین آمار ثبت شده در شركت مدیریت منابع آب ایران نیز نشان می دهد؛ حوضچه‌های آبریز اصلی كشور در سال آبی جاری در مجموع 231 میلیمتر بارندگی داشته اند كه این میزان در مقایسه با سال گذشته 26 درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت با 2 درصد كاهش مواجه بوده است.
اقتصام **1070**1561
۰ نفر