۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۴۵
کد خبر: 82146535
T T
۰ نفر
بررسی حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در كمیسیون انرژی مجلس / كارگروه كمیسیون به منطقه اعزام می شود

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات رئیسه كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی حادثه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر در این كمیسیون خبر داد و گفت: كارگروه كمیسیون انرژی مجلس به منطقه اعزام می شود تا گزارشاتی در خصوص آتش سوزی پتروشیمی بوعلی به كمیسیون ارائه كند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، اسد الله قره خانی در خصوص جلسه روز سه شنبه كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اظهار كرد: در نشست امروز كمیسیون كاظم جلالی رئیس مركز پژوهش های مجلس و مسوولان این مركز گزارشی در حوزه انرژی ارائه داد.
نماینده مردم علی آباد كتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز با حضور شاهدایی مدیرعامل شركت ملی پتروشیمی، نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و صاحب نسب مدیرعامل پتروشیمی بوعلی گزارش اولیه ای در خصوص آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر و نحوه خاموشی ارائه شد و همچنین از تلاش نیروها برای خاموش كردن آتش سوزی تشكر شد و عنوان شد حادثه تلفات جانی نداشته است.
وی گفت: نمایندگان در خصوص علت وقوع آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی ماهشهر از مسئولان مربوطه سوال كردند و اینكه چرا سیستم ایمنی عمكرد موفق نداشته و همچنین آیا تجهیزات مناسب وجود داشته است.
قره خانی افزود: در جلسه امروز در خصوص برآورد خسارات آتش سوزی در پتروشیمی ماهشهر و پیشگیری از حادثه های مشابه سوال شد كه مقرر شد در آینده گزارشات ارائه شود.
سخنگوی هیات رئیسه كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: مقرر شد هیاتی مركب از نمایندگان مجلس، بخشهای از پدافند غیرعامل، متخصصان و كارشناسان فنی به منطقه اعزام شوند و گزارشات در خصوص آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر به كمیسیون ارائه شود و بعد از آن با حضور وزرای نفت و تعاون نظرات و سوال نمایندگان بیان شود تا گزارش نهایی به صحن علنی و رسانه ها ارائه شود.
سیام **6084 /1449
۰ نفر