۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82150730
T T
۰ نفر
تركان:400هزار مهندس با كمبود كار مواجه اند

كیش- ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور با بیان اینكه مناسب ترین تعبیر برای هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان، «پارلمان مهندسی كشور» است، گفت: با توجه به وضعیت بازار مسكن، 400 هزار مهندس در كشور با كمبود عرضه كار مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، اكبر تركان امروز (شنبه) در مراسم افتتاح نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان در جزیره كیش گفت: هیات عمومی عالی ترین مرجع تصمیم گیری است و عزل و نصب شورای مركزی، تصویب ترازنامه و برنامه خط مشی نظام نامه توسط هیات عمومی انجام می شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: نكته مهم دیگر تعادل بخشی به بازار كار مهندسان است و در حال حاضر اقتصاد كشور با نرخ رشد بالایی برخوردار نیست و رونق در صنعت ساختمان به دلایل محیطی و اقتصادی مناسب نیست و جامعه با عرضه كار 400 هزار مهندس روبروست.
وی افزود: به دلیل عدم تعادل در عرضه خدمات مهندسی و تقاضای ناكافی در بازار، در صدور پروانه ساختمانی با كاهش و با كمبود تقاضا روبرو هستیم.
تركان اظهار داشت: عرضه و تقاضا را با هم و تحریك و خلق تقاضا را نیز باید با هم و به هم پیوسته ببینیم.
وی با اشاره به سیاست های مشترك وزارت راه و بانك مسكن در بازار مسكن و نظام ساختمان گفت: اعمال این سیاست ها تاكنون تاثیرات مثبتی را به همراه داشته است.
تركان با تاكید بر اینكه كار مهندسان فقط خانه سازی نیست، افزود: باید به این مساله پرداخت كه از همه ظرفیت مهندسان در بازار ساختمان استفاده شود.
به گزارش ایرنا، نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، اعضای هیات مدیره 31 استان به همراه رئیسان شورای انتظامی، بازرسان هیات مدیره استانها روزهای 26، 27 و 28 تیرماه در كیش برگزار می شود.
اقتصام**1108 ** 2023
۰ نفر