۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82152457
T T
۰ نفر

یك كشته و 5 گروگان در پایتخت ارمنستان

۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 82152457
یك كشته و 5 گروگان در پایتخت ارمنستان

مسكو- ایرنا- عملیات گروهی از مردان مسلح در شهر ایروان پایتخت ارمنستان كه یكی از مراكز مهم پلیس را با خواسته استعفای تمامی اعضای دولت بامداد امروز (یكشنبه) اشغال كردند، یك كشته بر جای گذاشته و هنوز پنج نفر نیز گروگان هستند.

به گزارش ایرنا، مردان مسلح بامداد امروز (یكشنبه) با ورود ناگهانی به مركز پلیس منطقه «اره بونی» آن را تحت كنترل و هفت نفر را گروگان گرفتند كه پس از آغاز مذاكرات دو نفر را آزاد كردند.
بنا به گزارش خبرگزاری اینترفكس ژنرال وارطان یغیازاریان معاون پلیس كشور ارمنستان در حال مذاكره با مردان مسلح است و ماموران و نیروهای امنیتی نیز در شرایط آماده باش قرار دارند تا در صورت تسلیم نشدن مردان مسلح، برای آزادی گروگان ها اقدام كنند.
عملیات تخلیه ساختمان های مسكونی،استقرار یگان های حرفه ای نیروی داخلی وزارت كشور همراه نفربرهای زرهی از جمله اقدام های انجام گرفته ماموران در محل است كه در صورت خودداری مردان مسلح از تسلیم شدن در جریان مذاكره، اقدام به حمله كنند.
سرویس امنیتی ارمنستان همزمان اعلام كرده است كه اطلاعات انتشار یافته مبنی بر وجود شورش گسترده مردان مسلح برای اجرای كودتا نادرست است و فقط یك ساختمان پلیس اشغال شده است.
مردان مسلح از دولت ارمنستان خواسته اند، ژرایر سفیلیان رهبر جنبش ضد دولتی نووایا آرمنیا را از زندان آزاد كنند كه گفته می شود در نبردهای منطقه مورد مناقشه قره باغ بین این كشور و جمهوری آذربایجان جنگیده است.
وی براساس رای یك دادگاه به جرم نگهداری غیر قانونی اسلحه و مهمات به تحمل دو ماه زندان محكوم شده است.
در برخی گزارش ها نیز اعلام شده كه مردان مسلح در صدد اشغال همزمان چند ساختمان پلیس بوده اند كه عملی نشده است.
اروپام 391 ** 1516