۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷
کد خبر: 82152510
T T
۰ نفر
هیچ اعتباری در10 ماه اخیر برای سازمان راهداری اختصاص نیافته است

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دو مرحله قبلی توزیع اسناد خزانه حدود 11 درصد بوده و حداقل در 10 ماه اخیر هیچگونه نقدینگی به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تخصیص نیافته است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود كشاورزیان با اشاره به وضعیت مالی پروژه‌های راهداری اظهار داشت: شرایط تخصیص بودجه عمرانی كشور برای تمام نهادها، سازمان‌ها و شركت‌های دولتی یكسان است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز از این قاعده مستثنی نبوده، به طوری كه در 10 ماه اخیر هیچگونه تخصیص اعتبار و دریافتی نقدی نداشته است.
وی با بیان اینكه سهم پروژه‌های راهداری در زمان توزیع اسناد خزانه حدود 11 درصد بوده و بیشترین سهم به پروژه‌های زیرساختی اختصاص یافته است، گفت: با استفاده از اسناد خزانه بخشی از دیون به پیمانكاران پرداخت شد و ادارات كل راه و شهرسازی نیز از طریق منابع مالی سازمان تغذیه شدند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح كرد: یكی از مشكلات پروژه‌های راهداری، قرار نگرفتن آنها در سفرهای مقام های عالیرتبه كشور است و به همین خاطر پروژه‌های راهداری در زمان تصویب بودجه در مضیقه بیشتری قرار می گیرند.
كشاورزیان گفت: با توجه به اهمیت ایمنی راه‌ها و تلاش و اقدامات سازمان راهداری در راستای كاهش تلفات جاده‌ای و حوادث ناشی از تصادفات رانندگی، امیدواریم نگهداری راه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به دلایل كاهش تلفات در سفرهای مرتبط با عید فطرخاطرنشان كرد: به دلیل افزایش حجم سفر و كاهش تناسب سرعت، شدت تصادفات كاهش می‌یابد و به همین خاطر میزان تلفات نیز كم ‌شد.
وی همچنین در خصوص نشست كریدور خلیج فارس- دریای سیاه و مخالفت كشور جمهوری آذربایجان پیش از شروع جلسه در صوفیا بلغارستان، گفت: حضورنداشتن جمهوری آذربایجان در نشست بلغارستان به معنی كناره‌گیری وی از توافقنامه كریدور خلیج فارس-دریای سیاه نیست، بلكه بنابر دلایل سیاسی و حضور نماینده كشور ارمنستان در جلسه بوده است.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: اجلاس بلغارستان برای بررسی و انجام امور سطح كارشناسی برگزار شده است و در این مقطع هیچ چیز امضا نمی‌شود بلكه امضای اسناد پس از نهایی شدن توسط وزیران حمل و نقل كشورهای عضو كریدور خلیج فارس- دریای سیاه انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، هم اكنون كشورمان دارای بیش از 200 هزار كیلومتر راه اعم از آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی است و پیش بینی می‌شود در یك دهه آینده طول راه‌های كشور به بیش از 300 هزار كیلومتر افزایش یابد و تخصیص بودجه برای نگهداری این راه ها برای تامین سلامت مردم در راه های كشور اهمیت زیادی دارد.
اقتصام**1108 **1561
۰ نفر