۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82155718
T T
۰ نفر

حمله افراد مسلح به پايگاهي نظامي در مركز مالي

۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۵
کد خبر: 82155718
حمله افراد مسلح به پايگاهي نظامي در مركز مالي

تهران- ايرنا- افراد مسلح ناشناس ساعات اوليه سه شنبه به پايگاه نظامي 'نامپالا' مهمترين يايگاه نظامي ارتش مالي در مركز اين كشور حمله كردند و آن را به اشغال خود در آوردند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از باماكو، يك منبع نظامي در باماكو ضمن تاييد اين خبر افزود، افراد مسلح با حمله به اين پايگاه نظامي خسارت هاي مالي زيادي به اين پايگاه وارد كردند بطوري كه ستون هاي دود تا فاصله چند صد كيلومتري اين پايگاه قابل رويت بود.
اين منبع نظامي كه خواست نامش فاش نشود، تاكيد كرد كه افراد مسلح بعد از درگيري، توانستند كنترل اين پايگاه نظامي را در دست گيرند و اكنون تلاش براي بازپس گيري اين پايگاه ادامه دارد.
وي گفت: در اين حمله شماري از نظاميان حاضر در پايگاه 'نامپالا' كشته و زخمي شدند اما هنوز آمار دقيقي در اين باره منتشر نشده است.
اين مقام نظامي گفت: مهاجمان با استفاده از خودروهاي وانت مجهز به سلاح هاي سنگين به اين پايگاه نظامي حمله ور شدند و با به آتش گشودن به سوي ساختمان اين پايگاه، تعدادي از ساختمان ها را به آتش كشيدند.
هنوز هيچ گروهي مسئوليت حمله به پايگاه نظامي 'نامپالا' را بر عهده نگرفته است اما مناطق مركزي مالي همواره شاهد درگيري ميان نيروهاي دولتي و شبه نظاميان موسوم به 'جبهه آزادي ماسينا ' (FLM) بوده است.
جبهه آزادي ماسينا سال 2015 ميلادي براي نخستين بار اعلام موجوديت كرد و هدف از مبارزات مسلحانه خود را تلاش براي برقراري عدالت در اين كشور اعلام كرده است.
مناطق شمالي مالي از سال 2012 ميلادي در اشغال گروه تروريستي القاعده است.
خاورم**9041**1856