۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۰۵
کد خبر: 82165168
T T
۰ نفر
هفت هزار خانواده شمال صلاح الدین و جنوب موصل را تخلیه كردند

بغداد-ایرنا- وزارت آوارگان و رانده شدگان عراق روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام كرد كه از آغاز عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش، حدود هفت هزار خانواده شمال استان صلاح الدین و جنوب موصل را تخلیه كرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مهند صالح عبد الرحیم' مدیر بخش استان های شمالی عراق در وزارت آوارگان و رانده شدگان عراق در بیانیه ای گفت كه حدود هفت هزار خانواده از شهرستان 'الشرقاط' در شمال صلاح الدین و 'القیاره' در جنوب موصل به خاطر عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش، خانه و كاشانه خود را ترك كردند.
وی اضافه كرد: استان صلاح الدین به تازگی یك هزار و 964 خانواده آواره جدید را از مناطق الشرقاط و القیاره پذیرفته و این آوارگان در اردوگاه ویژه ای كه در شهرستان
'بیجی' فراهم شده اسكان داده شده اند.
وی اضافه كرد: از ابتدای شروع عملیات های نظامی علیه داعش در الشرقاط و القیاره شش هزار و 866 خانواده خانه و كاشانه خود را در این مناطق ترك كرده اند.
عملیات آزادی سازی مناطق الشرقاط و القیاره از 18 ژوئن گذشته (29 خرداد95) و تنها یك روز پس از اعلام آزادسازی فلوجه آغاز شد و طی این مدت پایگاه مهم و راهبردی 'القیاره' و تعدادی از روستاهای مهم منطقه آزاد شده اند.
خاورم *4*353*1770*1144