۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82167314
T T
۰ نفر

همكاری فیسبوك وتوییتردردستگیری تروریستها

۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82167314
همكاری فیسبوك وتوییتردردستگیری تروریستها

تهران - ایرنا - فیسبوك و توییتر، دو غول شبكه های اجتماعی، هفته گذشته در شناسایی یك نقشه تروریستی و دستگیری عاملان آن نقش اساسی ایفا كردند. این گروه تروریستی در حال برنامه ریزی برای اجرای عملیات تروریستی در جریان بازی های المپیك 2016 بود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از فاكس نیوز، این تحقیقات همچنان با عنوان عملیات هشتگ ادامه دارد و مقامات برزیلی برای كشف و مقابله با هرنوع اقدام تروریستی كه ممكن است در بازی های المپیك به وقوع بپیوندد، در تلاش هستند. گفته می شود تروریست های دستگیر شده با گروه تروریستی داعش ارتباط دارند.
در ماه های اخیر، شبكه های اجتماعی نقش موثری را در مبارزه با تروریسم ایفا كرده اند. از ابتدای سال جاری روسای شركت های اینترنتی بزرگ از جمله فیسبوك، توییتر، مایكروسافت و گوگل در رابطه با جلوگیری از ورود تروریست ها به اینترنت و شبكه های اجتماعی، جلساتی را با مقامات كاخ سفید داشته اند. برخی از این شركت ها نیز نسبت به اجرای قوانین جدید بیان نفرت كه در اتحادیه اروپا به تصویب رسیده است، اقدام كرده اند تا از این طریق نیز بتوانند با انتشار ایده ها و عقاید تروریستی مقابله كنند.
با وجود این كه دو شركت فیسبوك و توییتر درباره جزییات این ماجرا چیزی نگفتند، سخنگوهای هردو شركت اعلام كردند كه به هیچ عنوان تروریسم را تحمل نمی كنند و هردو شركت برای تشخیص و جلوگیری از اقدامات تروریستی به طور كامل با دولت ها همكاری می كنند.
علمی (6)** 9259**1440
۰ نفر